2009-05-25

En ARG dag i solen

Idag så har jag och Ayla varit
inne i stan och träffat Annloo.
Kikat runt lite på stan,
köpt oss en universal converter
så att vi kan ha med
datorn och mobiler
till usa.
Sen har vi sutti i solen vid kungsport
på en gräsplätt och snackat massor
och lekt och gosat med lillgrisen!
Hon har varit så snäll och duktig,
inte ett endaste litet gnäll från de att vi
gick hemmifrån tills vi var hemma igen.
Hon somna lagom tills jag kom ner
till hållplattsen sen sov hon i lite drygt
3timmar innan hon vaknade och fick
sig lite mat i magen.
Men FY säger jag bara vad folk är ohjälpsamma i denna stad!
Jag var ensam vid hållplatsen, så jag tänkte att jag får be någon på vagnen om hjälp på om det inte är en låg vagn så jag kommer på själv.
Första vagnen som kom var en låg men den var dock full, så då fick jag vänta på nästa vagn och det var en med bara trappor för att komma in på.
Jag stack in huvudet och frågade med snäll vänlig röst om någon hade lust att hjälpa mig på med vagnen, det var en hel del folk i allt mellan 15-40år ca så tyckte ju att någon skulle vara snäll och erbjuda sig att hjälpa till.
INGEN reagerade ens, alla verkligen total ignorerade mig! Dem kolla inte ens åt mig, så tillslut var vagnen tvungen att åka så jag fick vackert stå kvar och vänta på ännu nästa spårvagn.
Även nästa som kom var en med trappor men även med låg den, så jag körde in vagnen och fråga snällt om jag fick flytta lite på de vagnar som stod där för att få plats. Flyttade lite på dem och försökte komma in men det satt en dam där man ska ha barnvagnar/rullstolar och liknande. Då röt hon i åt mig att du fattar väl att du inte kommer in här, här sitter ju jag! med skit sur ton och ilska i blicken, då frågade jag snällt om inte hon kunna tänka sig sätta sig på sätet bakom som var ledigt. Men icke! det var hennes plats hon tänkte inte flytta på sig sa hon.
Då ställde jag mig vid dörren som vi gjort förr när vi åkt, då säger föraren till i högtalarna med skit sur ton att du kan inte stå vid dörren du med vagnen du får inte stå i gången eller där du får vackert klämma in dig där vagnarna skall så eller lämna vagnen.
Då blev jag arg så ja nästan skrek ut och frågade om ingen kunna vara så vänlig att hjälpa mig på bak i vagnen där de var gott om plats för vagnen min men det var bara trappor för att komma upp där.. Återigen ignorerar alla mig som satt i närheten, när jag var på väg av vagnen så kom en tjej som satt framma vid föraren och hjälpte mig på längst bak i vagnen.
När jag skulle av gick det bättre, hållplatsen innan jag klev av kom en annan ung tjej som var ensam med barnvagn som var på väg där ifrån när hon såg de var fullt vid låga delen så jag stack ut huvudet och erbjöd mig hjälpa henne på.
Hon vart jätte tacksam av att jag hjälpte henne upp, sen när jag skulle av så hjälpte hon mig av.
Jag fattar inte att folk kan vara så förbaskat lata och ohjälpsamma?
Ser man en ensam person med barnvagn så är det väl självklart att man erbjuder sig hjälpa denna på med vagnen? Det är det iaf i min värld!
Finns det fler än jag som råkar ut för detta eller är det bara jag som har sån himla otur att träffa på ignoranta, rent ut sagt korkade människor???

6 kommentarer:

Tekla sa...

Usch och fy! Jag är jätterädd att hamna i samma sits, men oftast har jag fått hjälp och då av antingen mammor med barnvagn eller utländska män. Andra tittar inte ens åt mitt håll när jag med bedjande blick försöker få kontakt med någon. Likadant var det när jag gick med magen i vädret och försökte få någonstans att sitta. Hmpf!

Muffe sa...

Jag säger bara TYPISKT!!!!!!
Nästa gång skulle jag skrika ni ser väl för fn att jag behöver hjälp! Eller är ni blinda allihop.
Men ibland verkar det som att ju större stad ju egoistiskare är folk,tänker bara på sig själva.

Men du gör det bra som tar dig ut i alla fall HOPPAS det går bättre nästa gång!!

Carolina sa...

Jag har också varit med om det - så himla irriterande!

A & Lilla P sa...

Det är ju helt vansinnigt att folk inte hjälper varandra mer!

Mari sa...

Blivit utsatt för nästan samma ja fast på lokalbussen suckar, kommer de en gamal buss så får man dra vagnen upp för alla trappor medans chaffisen sitter o trummar på instrumentbrädan o suckar o pustar blä vad ja hatar de el när man precis kommit in så stänger dom dörren nästan på vagnen suckar..
Dom verka ju inte fatta att vi har samma rätt att åka med som alla andra sen kan dom ju stänga dörren för snabbt efter en de ha hänt att casper blivit kvar på andra sidan dörren så man fått små springa brevid bussen o banka som dom får stanna o släppa av han blä för de yrket gå charmkurs el servickurs!!

EliN sa...

MEN FY. Jag hade blivigt så himla arg. Blev så upprörd nära jag läste det hära inlägget. SKIT FOLK. ÅHHHH