2009-06-16

läkarn

Ja vi har varit hos läkaren idag jag och Ayla.
Har fått förnyat receptet, ökad dos så nu är vi uppe på 8ml - 3ggr/dagen.
Vi kikade i hennes journal och tittade lite på gamla foton som tagits där, herregud vilken skillnad det är egentligen!
När man ser de så där bredvid så är det så tydligt hur bra medicinen fungerar!
Nu blir inte nästa besök fören i september någon gång, och då får vi se hur det ser ut om det blir fortsatt behandling efter det eller om det är så pass att det går att avsluta behandlingen!
Men vi ska räkna med att det antagligen blir behandling tills hon är 10-11månader, och då tror dem att hemangiomet kommer att se ut som en liten lätt rodnad/hudirritation bara så det verkar ju verkligen lovande!

Blev ingen vägning eftersom vi var iväg i onsdags till bvc, men lyssna på hjärta och sådant blev det och det lät fin fint.
Ayla flirta med alla på bussen på vägen till sjukhuset, Robert jobbade i dag så vi fick åka själva och eftersom jag inte har körkort så fick det bli komunala färdmedel.
Gick bättre denna gången än senast iaf med spårvagnarna men för att vara på säkra sidan så tog vi bussen från backaplan.

Fick läkarintyget nu oxå så det är klart inför usa!
Börjar verkligen dra ihop sig nu, spännande värre!
Ska börja packa nu till helgen tänkte vi och handla de sista grejerna vi ska ha (barnmat,blöjor m.m) och så ska vi "registrera oss" online som man gör nuför tiden tydligen...
Och inte att glömma växla pengar, det måste vi göra med!

Nehä nu måste jag sova, är tröttare än tröttast!
FIck bar sovit 1½ timma i natt dels kunna jag inte sova för bra vänta på att få höra från syrran hur det gick och sen vakna lillgrisen vid 4 halv 5 någon gång så jag fick sitta uppe med henne, vid 6 fick jag henne äntligen att somna igen, han precis bädda ned henne och själv krypa ned med täcket över huvudet typ och då ringde Roberts telefon precis så hon vaknade!
*morrar*

Var på skit pissigt humör men fick vackert kliva upp med lillgrisen och sen kom meddelandet från Andreas om Moas ankomst och då blev jag världens lyckligaste och började stor böla hehe
Ayla var så söt, hon kravlade sig tätt intill mig och burrade i hop sig i mitt knä... Bara tittade på mig och måste ha funderat varför mamma var så ledsen.
Hon verkade verkligen försöka trösta mig, underbara barn!
Men det var ju glädjetårar! Så det blev bara extra mys vilket ledde till att Ayla somnade om så jag la henne i sängen men själv kunna jag inte sova.
Sen har det varit full fart hela dagen som sagt!

Så nu är jag TRÖTT
bara sticker i ögonen på mig så nu blir det bannemig sängen för mig!
Sov gott folket!

2 kommentarer:

maria sa...

Grattis till systerdottern!
Vad kul, ska ni resa till Usa?

Mikaela sa...

Maria: jag kan inte kommentera i din blogg... måste ha någon form av lösenord verkar det som...