2009-08-18

And matning

I morse så var vi riktigt duktiga hela familjen!
Vi begav oss ut på en promenix här bak i skogen, har tänkt försöka komma uten timma iaf 5ggr veckan innan frukost på promenix, så läge vädret tillåter så ska det nog inte vara några problem att fixa det.

I morse så stannade vi till en stund vid sjön och hade tagit med oss en bit bröd så att Ayla skulle kunna få mata änderna som håller till där.
Så fort vi närmade oss "viken" där de brukar hålla till så kom de simmande i rask takt hela bandet, och Ayla blev helt lyrisk när vi matade dem.
De kvackade och for runt som små yrväder i vattnet och det var oerhört kul för Ayla att se!
Så i morgon bär det av igen, iväg för att mata änderna!

Hoppas bara Ayla är lika pigg och glad även i morgon bitti som hon var idag, idag blev hon lite små gnällig först när vi var på G hemmåt igen men somnade efter några minuter och fick sedan åka ut i vagnen på balkongen när vi kom hem så låg hon därute och sov 30minuter medans vi fixade lite gröt frukost och njöt av morgonen!

Men nu är det dags för sängen för mig också, familjen sover redan sedan några timmar tillbaka!
Filmen jag kikat på tog precis slut och det blir en lång dag i morgon, först promenix på morgonen och sedan blir det hem och duscha av sig innan det bär av iväg på mamma träff med gänget!
Pyssel står på schemat denna gången!
Sedan på kvällen så kommer "svärfar" med fru hit och hälsar på så vi ska bjuda dem på middag!
Mycket att göra alltså!

Så nu säger jag god natt, går och pussar på min underbara lilla dotter och efter det ska jag krypa ned i under täcket och pussa på min underbara sambo innan det är dags för att sluta ögonen och falla in i drömmarnas land!

Tudels!

1 kommentar:

Muffe sa...

Va duktiga ni är!!! Håll i det så kommer nog vikten rasa.
Förstår att Ayla tyckete det var kul att mata fåglarna, hon verkar gilla djur!

Hoppas ni får en fin mammadag!

Kramizar Muffe