2009-09-03

Livrädd!

Ayla skrämde livet ur mig idag! (och alla andra som var närvarande)
Vi har varit på fika med mammorna idag...
Jag och Tanja var inne i köket och gjorde ordning fika till oss medans de andra var i vardagsrummet och passade barn och fikade sitt.

Jag han bara höra att Ayla börja gråta och tänkte att hon trillade väll omkull eller nå och skulle gå ut från köket för att titta till henne när jag bara hör de andra börja små skrika panikartat och sedan rusar mot badrummet och i paniken lyckas jag urskilja orden Ayla och kaffe.

Under de 10sekunder ca som hann passera från att jag reagera i köket till att jag var inne i badrummet med Åsa, som lyckats slita upp Ayla från golvet och rusa in i badrummet och börja spola kallvatten över henne, hann 1000tankar gå igenom skallen!

Har ALDRIG någonsin varit så RÄDD förut!

Maria hade ställt undan kaffekoppen sin så långt det gick in mot väggen så att inget av barnen skulle kunna komma åt den, men trotts det så lyckades Ayla nå den med sina långa armar och välta ut koppen och få kaffet över sig från strax under hakan och ner över hela bröstkorgen & magen.

Som tur var så hade kaffet stått en liten stund och de var mjölk i så det var inte så jätte varmt!
Och de andra som var där inne i rummet hann precis se när det redan var för sent vad som skulle hända så Åsa var fram på en halv sekund och slet upp Ayla ifrån golvet och rusade in i badrummet.

Alla vart panikslagna och barnen blev helt stumm över hela situationen när alla mammor bara rusar iväg.
Men det gick som sagt bra som tur är, tror nog att Ayla mest vart rädd över paniken som uppstod och att hon blev uppsliten ifrån golvet så hastigt utav någon annan än mig och så sen sekunden senare få massa kallvatten över sig.
Bara hon fick komma till mig efter att ha fått massor med kallvatten över sig så blev hon lugn efter en liten stunds gosande och pussande. (hann få information om att de inte var så fasligt varmt kaffet och därav kunna jag behålla lugnet)

Så vi satt i soffan och myste lite innan jag tog av henne alla kläder för att ta på nya torra, strax efter ny blöja och nya torra kläder så busade hon runt som innan.

Syns inget, inte ens lite röd utav det nu iaf, men som sagt 1000tankar hinner passera i hjärnan om vad som hade kunnat hända!
Tänk OM det hade varit nyss upphällt kaffe utan mjölk i...

Nej usch!
så rädd som jag var då har jag verkligen aldrig, aldrig någonsin varit!
Var så skakis och hade sådan hög puls att jag var tvungen att sitta ner ett bra tag innan jag klarade av att göra något igen.

Nu ligger hon sover sött i sin säng efter lite bad och välling vår lilla gogris.
Kvällen hade kunnat varit MYCKET annorlundare, och jag är såååå glad över att det gick som det gick och inte blev värre.
Vet inte vad jag skulle tagit mig till om det händer Ayla något...

Hon är ju det absolut bästa och den personen som jag älskar allra mest i mitt liv!

2 kommentarer:

June sa...

Gud va läskigt! Så skönt att hon klara sig oskadd lilla Ayla.En olycka händer så lätt. Btw - Loooove "veckans bild" Hur cool är den inte?!

Kramar

emma sa...

usch va otäckt om man tänker på hur det hade kunnat gått... verkligen tur att de gick så pass bra!! förstår känslan.. snacka om att få is i magen.. :-S