2009-09-11

Lugnet

Här sitter jag,
ensam i skenet av ett doftljus.
Uppkrupen i ett hörn av soffan i morgonrock, smuttandes på ett glas vitt och bara njuter av lugnet.

Robert är i väg på cosmopol, hoppas det går bra för honom i kväll!

Ayla ligger och nannar, har bara vaknat till 2ggr än så länge och det har räckt med att lyfta upp och vagga lite snabbt en gång och andra gången bara lägga ned henne på mage, stoppa om och pussa på pannan andra gången så snarkade hon igen.

Somnade strax efter kl19 gjorde hon idag.

Hon var så söt senast hon gnydde till så jag fick gå och kika till henne.
När jag kom in i hennes rum så satt hon upp i sängen, med bena mot ena kansken och ryggen mot den andra (mot långsidorna av sängen) hade dragit upp täcket sitt upp till bröstkorgen, hade båda händerna på vardera lår och bara stirrade rätt in i väggen och små snyftade.
Hon såg så ynklig ut!
Så där har hon gjort nu några nätter, att hon sätter sig upp och bara stirrar snyftandes in i väggen..

Undrar jag vad det kan bero på...

Skall strax ta och knyta mig jag med, börjar bli lite trötter, har varit en lång dag i dag!
Hoppas Ayla sover lika bra i natt som igår, då somnade hon strax innan 19, vaknade till 4-5ggr innan 23 men räckte med att lyfta upp henne lite snabbt bara och sen lägga ner i sängen sin så sov hon igen. Och efter det så sov hon ända till 07.20 innan hon vela komma upp.

Det vore en perfekt avslutning på denna underbara dag!

Inga kommentarer: