2009-11-26

hallihallå!

Bara in lite snabbt och visar ett livstecken, har haft det fullt upp här hemma om dagarna med lillgrisen och massa annat bestyr...
Nu i kväll har vi stör röjt igenom nästan hela förrådet här uppe i lägenheten, bara två stycken hyllor kvar att gå igenom.
Dags för en rejäl ut rensning både uppe här och nere i förrådet, försöka få ordning på alla saker vi ska göra oss av med på ett eller annat sätt.

Garderoberna ska rensas igenom och Aylas rum ska röjjas upp (dock blir det efter nyår) så att gästsängen får åka ner i källaren vid årsskiftet så att hon har plats för alla sina leksaker så man slipper ha de liggande i vardagsrummet konstant.
Och de små bebis grejerna som man inte vill göra sig av med utifall vi har turen att få ett litet syskon en dag ska packas ihop och stoppas undan.

På fredag ska det stor tvättas igen också och på kvällen kommer min älskade Anjelica och hennes Tomas på besök så ska vi ha dubbel dejt med lite god mat, vin och tv-spel här hemma!
På lördag är det familjebak!
Lussebullar och pepparkakor står på schemat och pyntning med lite julstjärnor och grejer för att få lite stämning här hemma, jag som ääälskar julen! Funderar på att köpa vadd och lägga i fönsterna men är så tuntemellan så vet inte om det går.. skulle dock vilja ha det och lite söta svampar eller nå som min mamma alltid fixar hemma hos dem!

Och Aylas julkalender är färdig nu!
Har hängt upp de första 6 paketen (dock har 2 redan rammlat ned haha) mer får inte plats så vi sätter dit en ny när hon får ett.
Ska bli kul att se hur hon reagerar på att öppna paket, har slagit in dem jätte lätt så att hon ska kunna få tag i flikar och riva upp dem.

Ettårs kalas planeras det för oxå, lutar nog åt att det blir på annandagen uppe i Bollnäs och här nere i göteborg så är det bokat den 12.e dec!


Näää nu måste jag sova, Ayla vaknar väl om en 6-7 timmar så, och sömn behövs verkligen, är så trött om dagarna att ja inte vet vart jag ska ta vägen snart...
Regnar och skit hela dagarna så vi kommer ju inte ut nått, Ayla har regnkläder men inte jag!
En snygg regn kappa önskar jag mig i julklapp/födelsedagspresent!!!
En som går neranför knäna, med knäppar, stor luva och som är super snygg och vindtät!

Tudels

1 kommentar:

muffe sa...

Tjingeling!
Snart kommer födelsedagspaketet.
Kommer med mig ner till Göteborg!
HIHI
Kramizar