2009-12-07

7,e december 1985

Det var en tidig vinter morgon i Bollnäs.
Termometern stod på -30 och det gnistrade och glimmade ute i snön!
Klockan stod på 04.19 och för (huvudsakligen) 3st personer så förändrades livet för all framtid i just detta ögonblick.

Det var det ögonblicken då "lilla" jag för allra första gången såg "dagens ljus"
Min mamma och pappa hade fått sin andra dotter, min storasyster hade fått sin allra första lillasyster.

Och nog var det en stolt storasyster alltid!
En stolt och mammalängtande storasyster som sa till min käre far medans jag och min älskade mor var på BB att
- På TORSDAG! Kommer mamma hem!

Och de orden byttes sedan ut, när vi väl var hemma på Framnäs, till:
- Tänk vilken tur att vi fick en lillasyster!


Nu sitter jag här, 24 år senare, i Göteborg med min ungdoms allra största kärlek (okej han är på jobbet nu men iaf) och en egen alldeles underbar lite december dotter.


MAMMA....
PAPPA...

TACK!
För att ni gav mig livets gåva!
Älskar er!


Grattis mig själv på födelsedagen!
Grattis älskade syster och mosters lilla gotroll på namnsdagen!

3 kommentarer:

EliN sa...

Jätte GRATTIS från oss i Hällbo :)

Systeryster sa...

Grattis älskade syster! Jag tycker fortfarande lika dant, vilken tur att jag fick en lillasyster. :D Älskar dig! Puss och kram

Muffe sa...

GRATTIS! Hipp Hipp Hurra för din stora dag idag!
Puss o Kram Mamma