2009-12-04

Affektanfall

Nu är vi säkra på att det är affektanfall som Ayla har iaf, hon har tuppat av 4gånger nu på en vecka i sammband med att hon blivit upprörd...

Idag snubbla hon när hon skulle ur fotöljen och slog i huvudet i golvet innan jag hann reagera... den gången blev hon helt blå/lila i ansiktet och jag fick hjälpa till för att få henne börja andas, det gick lite för lång tid innan det kom igång igen enligt mig nämligen...
*läskigt värre*
Men det gick bra, ringde sjukvårdsupplysningen och hörde med dem och så länge hon verka "normal" så skulle vi avvakta och hon har varit lika glad och sprallig som vanligt efter det...
hon låg visserligen på mitt bröst i en timma efter det och bara myste men hon var vaken och reagerade om jag rörde på henne så.Pupillerna var normala och hon har ätit och gjort toabestyr som vanligt efter så.

Men herregud vad rädd man blir varjegång

Senare på dagen så fick jag ett migränanfall från helvetet tror jag, började må så sjukt illa och vara på millimetern att kräkas flertalet gånger och det var några hundra små gubbar som sprängde dynamitkaggar i skallen på mig kändes det som.
Så när Robban kom hem från jobbet sa jag åt honom att ta Ayla så jag fick sova och att han minnsann fick skita i pokern ikväll.

Efter att ha fått sova 1-2timmar och tagit 2 ibumetin så mådde jag mycket bättre, nu har vi ätit varma mackor med svampstuvning och druckit te till idol.
Robert åkte precis iväg till Cosmopol nu så jag är ensam med lillgrisen som ligger och sover sedan 18.30, hoppas hon sover resten av natten.
Känner att skallebanken kommer smygandes nu igen så ska väl ta en tablett och krypa ned under täcket och vila lite i väntan på resultatet av kvällens idol...

Tudels

1 kommentar:

Muffe sa...

Låter inte nåt kul alls!
Försök komma i säng o sova så snart som möjligt! Ligg ärna bredvid Ayla så du hör henne om det är nåt, man kan somna ganska djupt vid dessa migränanfall!
Krya på er!
Puss O Kram till er allihop!