2009-12-16

Mormor, mor & dottermys i Göteborg

Som ni vet så kom min käre mor ner hit i torsdags kväll, på fredagen så tog vi oss en riktig heldag tillsammans.
Vi tog sovmorgon, så gott det går med en liten en hemma, och tog det lugnt och fint på morgonen innan vi for in till stan för lite shopping.


Vi satte oss på Åhlens efter ett tag för att snabb fika lite, och Ayla var så glad så över att få en smoothie, vi hade inge mellanmål hemma så vi tänkte att vi köper det på stan och glömde bort det helt så som tur var fanns det sånna här som funkade jätte bra och Ayla älskade den.
Och hon var så nöjd så, hon fick traska runt själv jätte mycket, men höll mig i handen hela tiden, även om hon vela släppa lite nu och då så var hon jätte duktig och höll i mig.
Det blev lite drygt en timma som Ayla traskade runt själv istället för att sitta i vagnen!
Det är ganska så mycket för ett barn som inte ens är ett år, och alla som mötte oss hälsade glatt på henne när hon stanna upp och flinade med ett Hej och vinkade till allt och alla.
Hon är då verkligen ett litet charmtroll vår tjej.

Efter shoppingen så begav vi oss bort till Liseberg och där spenderade vi eftermiddagen och kvällen med våffla och att bara storsa runt.
Blev ett åk på ponnykarusellen för mig och Ayla och så vann hon en söt liten gosegiraff.


Strax efter 18 tiden så kom Robert och hämtade upp oss utanför Liseberg, då var Ayla lagom trötter och hade somnat i selen på min rygg.

Det blev en kortis med lek och bus när vi kom hem och sedan välling och direkt i säng för henne, hon sov hela natten efter dagens äventyr.
Vi kollade på Idol finalen och käkade kyckling tillsammans allihopa efter att Ayla lagt sig och efter idol for Robert iväg till Cosmopol en sväng och det blev en tidig kväll för mig och mamma.

Tudels

3 kommentarer:

Muffe sa...

Vi hade det JÄTTEMYSIGT!!!!!!!
Mormmor/Mamma

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny dundertävling hos mig:

http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-tva-st-presentkort.html

..med TVÅ presentkort från en finfin barnbutik i potten!

Ha en fortsatt braig kväll =)

Cathie sa...

Nu fyller snart busungen år :-) GRATTIS AYLA, kramis cathie å Haley