2009-12-03

Produktiv dag

Dagen börjar med att jag inte alls vill kliva upp när klockan är strax efter 7, men julkalendern börjar ju 7.15 så det var bara att kliva upp.
Robert hade sovmorgon så han fixade vällingen medans han klädde på sig och jag och Ayla satt och myste till tv.n och sedan hennes paket öppning!
Dagens paket innehöll en blå liten mjukis boll som ser ut som en fisk.
Ska försöka ta kort på alla sakerna sen men väntar några dagar med det så kan man ta dem 5åt gången eller nå.

Vi låg på soffan och kramades och myste i över 1timma och sedan var det dags för påklädning och blöjbyte. Därefter fick Ayla sig lite mellis som hon sprang runt och tuggade på, och hennes favvo plats att äta sin mellis macka på är i...

Japp, hennes resväska!
Det är faktiskt favorit platsen att både äta och leka på..
Och kanske göra som mamma (jag) gjorde när jag var liten..
lägga sig och sova lite kanske...
Vid det där laget så la jag över henne i sin säng och så somnade hon rätt så snabbt och sov lite drygt 30min, under tiden passade jag på att köra lite Yoga.
När Ayla vaknat så röjjde vi undan överallt och dammsög och städade av här hemma, sedan hade vi inget att göra och såg att vi hade ett paket jäst som hade bästföre datum i dag så då bestämde jag mig för att göra en satts med...
BULLAR!
Satte Ayla i sin matstol vid en av kökslådorna och där satt hon HELA bullbaket.. och alla människor som någonsin bakat bullar vet att det inte är någon direkt snabb grej att baka.
Under jäsningen så plocka jag ihop sopor, diskade upp och ställde in i skåpen i 3 omgångar och Ayla satt så snällt så och lekte vid kökslådan..
Efter det så sanerade vi köket och gjorde ren spisen med avfettning, slog in sista julklapparna och vid 16.15 så satte jag på pasta vattnet till kvällens middag som skulle bli pastasallad.
Medans vattnet kokade så gjorde jag klart alla grönsaker inför salladen och satte in vatten i kylen, passade även på att rensa ur kylen i samma veva och göra några matlådor till Ayla.
Fick bli på pastan och så lite chorizzo som vi hade hemma i kylen och lite örtsås till det.
Självklart så fick hon det till middag i dag och hon älskade det!
Känns jätte kul att hon gillar iprincip all mat jag lagar här hemma nu, och himla skönt att slippa köpa färdig burkmat, det är ju så dyrt med det!
Nu köper vi bara några burkar i månaden och har hemma för att ta med om vi åker iväg någonstans eller nå, visserligen så går det ju bra med våra egna matlådor då oxå men än så länge har vi inte kommit riktigt dit men vi är på god väg.
Nu ska jag ta och säga åt gubben min att sluta spela tv-spel så att vi kan göra ordning varsin bulle och lite mjölk så vi har till kniven mot strupen som börjar alldeles strax!
Tudels!

1 kommentar:

MissyElliot sa...

Så mysigt hon ser ut att ha det i sin väska..
;-)