2010-01-25

Att känna sig duktig...

Den 19.e så var Robert iväg på en hälsokoll genom jobbet, allt såg tipp topp ut förutom att han hade lite dålig syreupptagning i blodet men bara han börjar jogga lite smått så kommer värdena att hamna inom det normala igen så det var ju skönt att få veta att han är kärnfrisk i övrig!
Vill ju gärna ha honom med mig i många, många år till...

Och jag fick en komplimang utav tjejen som gjorde testen på honom, hon var riktigt imponerad över att ett par i vår ålder nästintill alltid lagade maten själv från grunden och inte köper hem massa färdigmat och halvfabrikat. Det är tydligen ovanligt här i trakterna... (jag tar det som en komplimang eftersom jag är den som nästan alltid lagar maten och alltid jag som skriver matsedeln).

För det första så blir ju maten sjukt mycket godare när man lagar den själv, speciellt från grunden ex. härom dagen så gjorde jag hamburgare från skratch... SJUKT goda blev dem!
Och igår så gjorde jag en pasta med svamp & bacon sås och till det hade vi vitlöksbröd och kyckling.


Det var minst lika gott som det ser ut ska ni veta!


För det andra sen, det blir så mycket billigare att laga maten själv och göra matlådor som robert kan ha med sig och som jag och Ayla kan äta till lunch om dagarna.
Ayla vill knappt äta köpt mat nu utan det är nästan bara min hemlagade mat som duger och hon äter ju allt dessutom. Nu har hon börjat gilla ost från ingenstans också, jag köpte en hushållsost för ett tag sedan och så smaka hon av den och gilla det och nu äter hon samma ost som hon tidigare bara grimarserat åt och spottat ut, det är mot andra hållet nu snarare att hon molar osten. Mackn blir kvar medans osten slinker ned i ett naffs!

Om någon har något roligt tips på matsedel så får ni gärna dela med er, något som passar en småbarnsfamilj med inte allt för mycket tid, tålamod eller pengar för att göra nå större lyxigare grejer direkt...
Men vi äter ju inte fattigt heller så lite sådär lagom på allt.

Tudels

Inga kommentarer: