2010-01-13

trött

I natt vela inte Ayla sova igen, vet inte vad det tatt åt henne...
Hon vaknade strax efter klockan 21 och efter 2timmars försök med att natta om gav vi upp och jag fick lägga mig på vår säng med henne men hon vägra somna där också.
Bara skrek, slogs och sparkade mig, klöstes och nöp mig hela tiden och låg inte stilla mer än 20sekunder åt gånger ungefär...
Robert gick tillslut och la sig på soffan för han behövde sova efter att ha jobbat 7-20 senaste dagarna, förhoppningsvis slipper han jobba över i kväll! Han har iaf jobbat in de han var ledig efter att vi kom hem till Göteborg igen och skulle fixa allt med bilen efter inbrottet.

Men jag är helt borta i skallen, vill inte lägga mig nu på dagen medans Ayla sover heller utifall hon sover bra i natt igen så vill jag kunna sova i natt så jag orkar hem henne hela dagen i morgon... Men om hon inte vill sova i natt igen då? då borde jag sova nu medans hon sover, hon har sovit en timme nu.
Hur ska man kunna veta om man bör passa på att sova eller inte??

Vi har iaf varit duktig nu i veckan, blev lite drygt en timmas promenad med Caroline och VIncent i måndags och i går så tog vi själva en en promenix på lite drygt 75min och sedan en sväng förbi affären för att handla lite.
Så har vi bakat och städat, sorterat tvätten och jag har försökt tvätta Aylas lilla Hello Kitty nalle som blev nertrampad i lervällingen på backen när de som gjorde inbrottet röck åt sig sakerna så flög den ut och låg där på backen när vi kom... Har fått bort det värsta men den är fortfarande lite missfärgad så det får bli en kur till med att försöka få bort fläckarna.
Visst barns gosdjur blir fläckiga och skitiga, men då är det iaf inte lervälling utifrån oftast...
Och den är ju vit så det är rätt svårt att få bort det, men förhoppningsvis så ska det väl bli hyffsat om jag får tvättat den 1-2gånger till.

På tal om tvätt så har vi tvätt tid nu 12-16 så idag blir det nog ingen promenix för oss, kommer inte riktigt hinna med det känner jag för vill inte ge oss ut så sent för att ta promenad när det är mitt i Aylas mat stund och om Robert kommer hem som vanligt så är det deras kvalitetstid tillsammans och den vill jag inte förstöra för dem!

Det är tråkigt att han missar den korta stunden han får med Ayla varje dag på vardagarna nu när han jobbar över, det är jätte viktigt för mig att dem umgås och gör saker tillsammans bara dom. Därför håller jag så hårt på att när Robert kommer hem ifrån jobbet så får han tvätta av sig jobbet och byta kläder, är det baddags för Ayla så får han ta henne med sig och bada av henne...

Nä nu kurrar magen så det är dags för att fixa lite lunch tror jag, bara lilla damen behagar vakna snart...
Tudels

Inga kommentarer: