2010-01-14

ynklig

Det är verkligen en ynklig liten dam vi har hemma här nu.
Stackarn hade 39.7 i morse och det har hållt sig runt 39-40 hela dagen hennes temp, hon har inte velat äta ordentligt eller dricka.
Men har iaf lyckats få i henne 4st plättar, lite kräm och ca 1dl välling och lite mjölk till plättarna, hoppas hon vill dricka upp vällingen nu i kväll iaf så hon får i sig lite mera vätska.

Vi har inte gjort annat än legat på soffan och mys och sovit idag känns det som, hon har varit uppe och lekt lite smått efter att hon fick alvedon och febern gick ned lite men mellan 10.30 och 15.00 har hon sovit iprincip hela tiden, vaken i 2omgångar á 15-20min kanske bara annars har hon legat på mig och sovit stackarn.

Nu har hon precis fått sig ett bad med pappsen så nu ska vi gosa lite hela familjen innan det blir välling och natter för henne.
Inte kom vi iväg till polisen idag heller och hämta ut mitt nya id-kort, vill inte ge mig ut med henne när hon är så här så det får allt vänta tills hon är kry eller på söndag om de är öppet då ja ändå ska in till stan och träffa Annloo en sväng runt lunch.
Tudels!


 






Busar med Mammsen när hon inte är sjuker... Saknar det där glada ansiktet...

3 kommentarer:

muffe sa...

Stackars lilla gumman!!!!!!!!
Hoppas hon kryar på sig snart! Har hon lika hög feber i morron så tycker jag du skall ringa läkarn o kolla.
Kram till er alla 3
Ge lillan en jättekram från mormor o morfar så att hon kryar på sig snart!
PoK

Lucia sa...

Kan inte fatta att Ayla har blivit så stor...=) Sötnosen..!

Kram

lucia sa...

Hehe ja det är nästan så..Vi vill också ha en till men tänker vänta med det ett tag och köpa huset först...Sen är det bra om jag kommer igång med jobbet lite och tjänar in lite extra stålar...Det behövs verkligen nu =)

Kram