2010-02-23

VC

Igår var jag äntligen iväg till Vårdcentralen och fick kollat upp mig själv lite!
Har ju fortfarande kvar som en svart skugga på låret sedan lårkakan jag fick i Maj förra året, och det gör himla ont ner mot knät när man trycker där.

Sen var det massa andra prover som de tog för att kolla upp min ämnesomsättning eftersom den strular nå förbannat. Har ju väntat länge på att få kolla upp allt nu!
Först skulle jag dit den 3.e men fick ställa in pga inbrottet i bilen och jag inte hade nå leg.
Sen fick jag tid 5.e feb men fick avboka eftersom jag blev sjuk och jag måste vara frisk en månad innan jag får ta proverna så de inte är missvisande...

Vissa prover skulle komma i mitten av veckan, några ta lite längre tid 2-2½vecka kunna det ta!
Så skulle få ett brev hem med resultaten sen, bara att invänta!

Både hoppas och hoppas inte att de visar något fel, är det något som är fel så kanske det kan rättas till lätt. Är allt som det ska så måste de ju ta flera andra prover för att klura ut vad fasiken som är felet på mig...
Risken finns att jag måste tillbaka sen iaf, jag har nämligen inge blod! Nästan iaf...
I höger armen hitta de inte en enda stor ådra fasten de leta säkert 5min 2st sköterskor, i vänstra hitta de tillslut en stickvänlig ådra men där fick dem inte riktigt så  mycket blod som hade behövts.. De fick ut 3½provrör men skulle haft 4st så vi får se om det räcker, jag hoppas det!

Väntar på Aylas provsvar fortfarande också, hoppas på att de kommer snarast så vi vet om hon är som hon ska eller hur det är.

Nu ska vi mysa lite jag och lillgrisen, insnöade som vi är!

Tudels

Inga kommentarer: