2010-03-12

Solsken

Som sagt tidigare, i eftermiddags så gick jag ut en sväng med Ayla till lekplatsen här utanför.
Försökte få henne att vilja gunga men hua vad arg hon blev, verkade nästan rädd för gungan nu... hon som älskade den såå mycket i höstas!
Vet inte vad som tatt åt ungen.
Så eftersom hon inte vela gunga så promenerade vi runt lite och kikade på fåglarna och brunnar och förbipasserande vovvar.
Gick över till affärn och köpte en mer som vi delade på och inne där så fick Ayla en liten klubba utan han som jobbade i kassan.
Gissa om hon såg besviken ut när hon hade vantar utan fingrar/tumme så hon inte kunna greppa tag om den, men då fick jag ta den i stället! Får se om hon kanske får den i morgon, det är ju trotts allt lördag och hon brukar inte få godis, eller aa rättare sagt jag har aldrig gett henne godis inte Robert heller som jag vet om iaf.
Hon har hittat en godispåse och halv lensat själv en gång men det är väl iprincip de enda godis hon fått som vi vet om som sagt!
Så en liten klubba gör inte så mycket, det kan hon gott få efter kvälens vurpa hon gjorde.
Hon har lärt sig klättra på sin matstol och det gjorde hon i kväll innan de var dags för nattrutiner, så fastnar hon med benen och trillar ner ifrån den. Hon hade lyckats få in tårna under stolen mot golvet så hon satt fast vilket resulterade i att hon vred till höger foten rejält i fallet.. Får se om det är nå svullet i morgon, kan nog ha blivit en liten stukning där tror jag...
När Robert satt med henne i knät efter och försökte trösta så såg jag att hon hade nå rött på tröjan, visst var det blod minnsan, så såg jag hennes hand som var helt blodig!
Vi tvättar av handen men ser inget sår där, kollar kinden om det spruckit upp men nej inte det heller.
Av med alla kläder och syna ungen rejält men kan inte hitta varifrån bloden kommit, kollar oss själva och nej ingen blöder. Måste ha varit i munnen på någe sätt, men hur hon fått det över hela handen och sedan på tröjan vet jag inte och vi pröva tom stoppa in roberts vita tröja i mun på henne för at se om de blev nå blodigt och det blev det förståss inte.
Det är ett mysterium varifån de blodet kom helt enkelt!

Ute vurpade hon också, väl ute så messade jag som sagt Caroline och fråga om hon och Vincent hade lust att komma ut och leka, det var därefter min mobil dog...
Så efter en liten stund kom dom ut så fick ungarna springa av sig och gegga runt i snön, inge bra idé med ljus overall den är inte så ljus längre kan jag tala om!
Tänkte dra på henne galonisarna innan vi gick ut men sket i de i sista sekund pga lathet, så där fick jag för att jag är lat!

Efter lite drygt 2 timmar nästan som vi varit ute så börjades de gnälla från både den ena och den andra ungen, Ayla började dock först så jag fick bära runt på henne. Hon vela ner först när hon såg hur kul Vincent hade det med att springa i en vattenpöl här utanför, hon börja stå och stampa och tyckte de var jätte kul att skvätta vatten.
Och just som Vincent trillade omkull så jag kollade dit så tyckte Ayla att det var en smart idé att plocka upp ett löv ur vattenpölen..
Det var inte så smart!
Hon böjer sig och blir arg för att hon inte kan greppa och då tappar hon balansen och hinner precis dyka ner i pölen med magen och ansiktet lite lätt innan jag får tag på henne.
BLÖT unge blev det, rädd för vattenpölen och less var hon efter det, blev lite bättre när pappa Robert kom smygandes bakom henne.

Så det har varit en rolig, solig och lite olycksdrabbat dag idag.
Somnade på 2 röda gjorde hon efter vällingen i kväll, blev lite senare än vanligt så hon var närmare 19 när hon somnade. Hoppas hon sover hela natten nu, det borde hon efter all denna frisk luft vi fått idag!
Själv ska jag med krypa ner snart tror jag, eller så knäpper jag på en film och har fredagsmys med mig själv! Robert är ju som vanligt borta i kväll...

Tudels!

Inga kommentarer: