2010-03-11

tvätta, tvätta

3stora ikea kassar full med tvätt!
Hua vad jag får slita ibland hehe, men med en litne hjälpreda så blir allt mycket roligare iaf!

Ayla var så duktig så och la ner allt i kassarna när jag gav henne plagg, så det gick rätt fort endå att sortera allt och nu har jag slängt i en masikn med gardiner här uppe för de kommer jag inte hinna nere i tvättstugan skulle jag tro.. Har handdukar och haklappar i tumlaren och sängkläder i maskin nere i tvättstugan just nu och har sorterat upp alla kläder i rätta färger nu så det är 2 maskiner till att köra nere där... bara hoppas att jag hinner det! tumla sista hinner jag nog inte om jag inte lyckas få tag på den som har tiden efter och fråga om det är ok att låna tumlaren medans den personen tvättar.
Vore skönt att få allt torrt innan så vi slipper ha massa tvätt hängandes överallt i lägenheten...

Strax dags att gå ner och slänga i nästa maskin nu så får avrunda!
Ska leta upp pirog receptet också och försöka få det gjort när jag slängt i nästa maskin tänkte jag, eller om jag röjjer av golvet från alla jädra leksaker och skit istället och tar pirogerna efter den maskinen i väntan på den sista!

tudels

1 kommentar:

MrP sa...

åh, kan man kanske få receptet till pirogerna?!