2010-04-14

2010-08-16

Det datumet (10-08-16) kommer att vara en mycket STOR dag för vår lilla älskling.
Då är det nämligen dags för henne att ta det stora klivet att bli en STOR skolflicka! Vi har äntligen fått hem papper om en plats på förskola till henne, visserligen först i augusti så det blir KNAPERT i sommar som tusan och dagarna räcker inte riktigt till så vi kommer att behöva "nalla" utav lägstanivå dagarna tyvärr men vi kommer iaf som minst ha 60st kvar utav dem så.

Har varit iväg ner till stadsförvalningen idag och jag Ayla och lämnat in alla papper som behövs just nu så nu är det iaf klart att vi har accepterat platsen som vi har blivit erbjuden.
Och till min stora lycka så fick vi på vårt förstahandsval, och tom. på den avdelningen som var mysigast!!!

Förskolan har en stor fin utegård, bara ca 5min promenad avstånd hemmifrån, Aylas avdelning ligger i en egen liten byggnad på gården, där det jobbar 1 förskolelärare och 2st barnskötare. Det vi träffade av personalen när jag och Caroline tog med ungarna dit på besök så var det trevliga tjejer allihopa som jobbar där så det kommer nog bli jätte bra detta!
Det är en "reggio" förskola, precis som jag vela ha det! Och inte så "strikt" så det finns bilar och dockor m.m för barnen att leka med och barnen på avdelningen är mellan 1 och 3år gammla, jag tror Ayla kommer trivas där.

Min lilla flicka ska bli en stor Zebra!
Gud vad fort tiden går alltså, kommer väl bara säga svoch nu så är sommaren över och hösten kommer då det är dags för henne att börja på Zebran.

Tudels

Inga kommentarer: