2010-08-17

Dag 1 avklarad

Aylas första riktiga dag på inskolningen var idag.
Under 3dagar kommer hon vara där tillsammans med Robert mellan kl 8-15 så att hon får vara med på alla måltider och vila.

Idag hade gått jätte bra, hon kollade knappt åt pappa utan lekte, målade och härjade med de andra barnen hela dagen.
Knappt några ledsna miner alls, hon var väldigt trött innan vilan och var först in med att lägga sig på sin madrass.
Sova på den gick däremot inge vidare, när de andra barnen somnat försökte hon väcka dom eftersom hon inte alls vela sova utan hon skulle minsann leka mera!
Slutade med att hon fick gå ut i lekrummet och vara där medan de andra barnen sov.

Vid lunchen fick hon beröm för hur duktig hon var. Äter jätte bra själv, klara utav att sitta på stolen utan bygel, dricka ur riktig mugg istället för pipmugg m.m

En helt okej start på inskolningen med andra ord om jag får säga det själv.
Och inget fick hon sovit på hela dagen, först vid 19tiden efter middag, bad och mamma-dotter mys så sa hon att hon vela sova.
Kröp upp bredvid mig i soffan, ställde ifrån sig vällingen och sa mammaaaaa, kröp in under min arm och pekade på trappan ner och la ner huvudet mot mitt bröst och gäspade.
Ca 3sek efter att jag stoppat om och pussat henne god natt sov hon gott.

Det ska jag ta och göra nu med, dagarna blir långa, samtidigt som det går fort när man inte är van att arbeta 5dagars veckor.





Lillgrisen mumsar korv på Ikea

Posted from my iPhone

1 kommentar:

Muffe sa...

Det va ju det jag sa ju! Att det skulle gå bra! Hoppas lika i fortsättningen! Kramizar till er alla tre!