2010-08-16

Idag är en stor dag!

I vår lilla flickas liv.

Idag måndagen den 16 augusti 2010, på kusin Moas 14månaders dag, dagen innan sin egen 20månaders dag blir vår lilla flicka en stor flicka!

Klockan 10.00 är det dags, dags för Ayla att ta ett stort steg i riktning emot framtiden, barndommen, ungdommen och sedan vuxenlivet.

Förskolestart!

Kläderna är namnade, Ayla är badad och fin, nya skorna står i hallen och väntar och stora damen ligger i sin säng och snarkar sedan 5timmar tillbaka, spänd inför morgondagen och allt den har att erbjuda.
Tackar hjärtligt den som uppfann taggits som underlättat ditsättningen av namnlapparna något otroligt!
Det ser ut ungefär som ett häftstift eller kanske snarare en pin, a mer som en pin ser det ut.
Tål tvätt i upp till 95 grader, irriterar inte huden, mycket diskret och super enkel att fästa namnlapparna med.
Stick bara igenom piggen igen namnlappen och sedan igenom kläderna eller en etikett i plagget, sätt på skyddsplattan på andra sidan av piggen, tryck till och bryt av piggen. Voila! hur enkelt som hellst!

Du hittar dem bla HÄR

Nu är det dags för sängen, är som sagt en stor dag i vår lilla flickas liv i morgon.
Tyvärr kan jag bara närvara ca 1 timme, mest för att visa hur jag ser ut, lära känna personalen lite, helt enkelt bara visa vem jag är. Mer hinner jag tyvärr inte med, kl 12 börjar jobbet igen, Robert har semester nu och kommer att vara den som tar hand om inskolningen.
Känns både skönt och tråkigt, att missa en sån stor grej i vår lilla dockas liv känns inte roligt alls, och heller inte att jag kommer ha lite svårt att koncentrera mig på mitt arbete då jag kommer tänka på Ayla och undra hur det går för henne.
Samtidigt blir det skönt att slippa det om det är jobbigt för henne, mitt hjärta mår så dåligt när hon är ledsen, jag kommer ha fullt upp på jobbet så dagarna kommer gå fort skulle jag tro.


Tudels

1 kommentar:

muffe sa...

Hoppas det gick bra igår! Skulle tro det när allt var nytt.
Ge lillsnurvan en stor kram på 20 mån-dagen från Mormor o Morfar