2010-08-04

Lek och bus

Igår var vi iväg till Tanja och Lukas för att träffa några av Aylas kompisar och deras mammor.
Massa lek, massa bus, promenad och härlig tid i lekparken ute i solen som behagade visa sig igår!
Tanken var att vi idag skulle iväg till Jessica och Melina för mera lek och bus, men i morse vid frukosten så var Ayla klantig igen...
Jag gick för att hämta mera mjölk och under den korta stunden klättrar hon upp på bordet och i samma sekund jag vänder mig om så skuttar hon skrattandes åt att lyckats tagit sig upp fast hon vet hon inte får, kommer förnära kanten och trillar ner med huvudet före i sin stol!

Aj, aj, blåsa, bula och trött blev hon så de fick bli en liten tupplur på morgonkvisten.
Efter tuppluren var hon piggare iaf, så ingen hjärnskakning denna gången tackolov.
Nu sover hon igen efter lunchen som fick bli fiskbullar med potatis idag, mycket kreativt eller hur?

Melina & Ayla avnjuter lunchen som Tanja bjöd alla ungarna på

Lukas gillade också maten, speciellt ärtorna...


Efter några minuters promenad sov alla ungarna... Utom Ayla
Men efter en stund till somnade även hon, en timme senare än hon brukar men det kompenserades med att bara sova i 30min istället för en timme.
Vi mammor fick en välbehövlig vila i solskenet med annat än barnprat!


När alla ungar var vakna igen så var det lek och bus i lekparken resten av eftermiddagen

Tänk vad goa kompisar Ayla har! Och vilken tur jag har som fått Ayla i mitt liv så att jag har fått chansen att träffa hennes kompisar och deras föräldrar som bra många av dom är alldeles underbara människor!

Inga kommentarer: