2011-02-01

Första gången...

Ja det verkar som om jag på något sätt fått mobilbloggen att funka igen!
Fast bara om jag lägger in en bild, ska pröva om det funkar med flera bilder men är osäker på det...

Förra veckan så kände jag för en riktig mamma-dotter mys dag!
Lämnade Ayla på förskolan kl 9 och for hem för att fixa med lite ärenden och dona. Hämtade henne efter lunchen vid 12 redan för jag hade fixat en överraskning till henne!
Vi kom bara hem och hämta Aylas ryggsäck som jag packat i ordning då jag glömde ta den med mig när jag skulle hämta hem henne. Därefter begav vi oss till bussen...


I väntan på bussen mot överraskningen.


Det är spännande att åka buss! Väl inne i stan fick vi vänta lite på att spårvagnen skulle komma...


Vart är vi på väg?


Vi hoppar av vid ullevi och tar oss en liten promenad till...


Bergakungen!

Vi hämtar ut biljetterna, letar upp våra platser vilket inte var så svårt då vi var helt ensamma inne i salongen. Sätter oss tillrätta och jag berättar för Ayla att hon ska få se på bio/film!
Öppnar hennes ryggsäck och plockar fram en påse med majskrokar och en festis sedan var det bara att vänta på filmen att börja.

Spännande!!!


Lite vätskepaus innan filmen börjar...


Vi såg filmen Vem?
Några av Aylas favorit böcker har blivit till små korta filmsnuttar och nu var det 8st böcker i 8olika avsnitt i filmen som var på 30min.
Det gick så bra så, Hon satt så tyst och fint hela tiden och när föreställningen var slut ställde Ayla sig upp och applåderade och ropade bavo! Bavo! Ayla mea, Ayla se mea!
Så den fick 5/5 i betyg skulle jag tro!

Vi fikade lite efter filmen innan vi begav oss hemåt igen och hade en riktigt, riktigt mysig eftermiddag tillsammans med Aylas allra första biobesök!
Posted from my iPhone

Inga kommentarer: