2011-02-15

Gårdagens läggning

Igår vid 19.30 när vi som vanligt skall försöka stoppa ned den lilla donnan här hemma i sängen så utspelade sig detta efter att jag legat bredvid henne i sängen och läst 3st böcker...

Ayla: min mamma, Ayla mamma!!!
Jag: mamma älskar dig, älskar du mamma?
Ayla: näää mamma yst!! Schhhyyyy (pekfinger över munnen) nu sona...
30sek senare...
Ayla: bä, bä lamm... Ja, ja barnen
Yea, yea lullelullelulle
Lamm!
natt, natt gott.

HUR lätt tror ni det var att hålla sig för skratt då? verka allvarlig och försöka att inte börja busa med henne utan få henne lugn för att kunna somna.

Underbara lilla skitunge vad jag tycker om henne alltså!
Trotts att hon är väldigt anti mamma just nu och extremt pappig av sig som hon visserligen brukar vara fast utan det extrema, alltid varit pappas lilla flicka...
Jag riktigt njuter av de gånger som hon är mammas lilla flicka för dom är så otroligt få just nu.
Men det lär ändras med tiden precis som allt annat antar jag.
Just nu är det väldigt mycket dumma mamma och dumma pappa som gäller här hemma och det är en mycket, mycket envis liten dam vi har!

Är inte 2års trotts underbar så säg!

2 kommentarer:

muffe sa...

Visst är dom HÄRLIGA!!!!!!!!!!!!
Kram till er alla 3 Mamma

Tekla sa...

Underbart! Visst har man svårt att hålla sig för skratt ibland! Vissa gånger går det bara inte, och då får man sig ett härligt skratt tillsammans :)