2011-08-23

Semester 2011 del 2

Kanske på tiden att ni får se lite bilder ifrån vår andra semester resa denna sommaren som blev en liten camping tripp.

Vi började med att fara iväg norrut längst kusten och hamnade i lysekil där vi gick på havets hus.
Efter ett tag där och lite strosande i lysekil i inte allt för vackert väder så for vi vidare för att leta en camping och hamnade på Solviks Camping i smögen.
Vi hade tänkt stanna där 2 nätter och sedan fara söderut och sova borta 2 nätter där nånstans, men det blev ändrade planer då vi trivdes så bra så vi blev kvar på Solvik hela veckan istället.
Det fullkomligt öste ner när vi kom fram och tältet skulle upp, men efter mycket om och men så fick vi tillslut upp tältet och regnet försvann och sedan var det fint väder hela veckan för oss!

Nästa utflykt vi gjorde blev dag 2 och den bar av till Nordens Ark.
Ayla gillade de skarp, hon är ju djurtokig hon.
Hon fick klappa små djur, rida på häst (nya favorit sysselsättningen), hon kollade hur snabbt hon sprang och sprang ungefär lika snabbt som en igelkott tror jag det var haha
Nästan alla djur fick vi se, tom de små vargbebisarna även om det var på bra långt håll så man bara såg små öron sticka upp.

Nästkommande dag tog vi det bara lugnt på campingen, spelade golf, badade lite, fiskade lite krabbor, var i lekplatsen m.m Ayla var först i lekplatsen innan kl slagit 7 på morgonen.
Ayla var jätte duktig på äventyrsgolfen och tog sig runt alla 15 hålen på 62slag.

På kvällen så grillade vi och hade det hel mysigt i tältet, spelade lite spel m.m en riktig slappar dag!
Vi gjorde en utflykt till Hamburgerön dagen efter och det blev en heldag på stranden.
Ayla träffade en liten tjej där som hon lekte massor med, åkte båt och kollade på krabbor, plockade snäckor m.m och när det var dags för den andra tjejen att fara hem blev Ayla ledsen för att hennes kompis skulle åka, så Ayla sprang efter och vela följa med för hon vela inte att dom skulle åka hem.

Veckan avslutade vi med att vi packade ihop oss och for hela vägen ner till varberg och gjorde en heldag på Fun City, ett minst sagt lustigt ställe!

Vi kollade på sjölejon show, åkte tåg, badade, åkte karuseller, spelade på lotter, kollade på djur, Ayla fick rida igen men denna gången så valde hon att rida på en Åsna.
Ayla var helnöjd med dagen och det är ju huvudsaken att hon hade en rolig dag!

Det blev en toppen semester och Ayla älskade att bo i tält så tältsemestrar kommer det bli flera utav!