2011-09-10

Härlig dag!

Ja här sitter jag hemma i soffan med en pannacotta och ett glas rosé i handen, och får betalt!
Igår kväll vid 23.30 ca hade jag fått ett sms om att jag fick ledig idag/morgon från mitt dygns pass 10.15 idag tills 10.15 i morgon.
Iom att det kom med så kort varsel så får jag ändå betalt för dessa timmar jag skulle ha gjort nu i helgen, gött!

Så istället för att fara iväg till jobbet imorse så tog jag mig en sovmorgon, käkade frukost med familjen och så kikade vi på film och myste.
Sen har vi varit iväg till Max i Allum, Ayla har där ätit sin första hamburgare från en snabbmatskedja!
Tidigare gånger, som ändå är rätt få gånger har hon ätit kyckling, men knappt att hon ätit det, idag valde hon dock köttmacka som hon så fint kallade det!

Efter det så begav vi oss ut i skogen för att leta lite svamp.
Blev inte jätte mycket men fick ihop till varsinna kantarellmackor hela bandet och så har vi en stor matlåda med smörstekt blandsvamp som vi skall göra stuvning på i morgon!

Ayla gillade att traska runt i skogen, plocka svampar, pinnar och hittade en groda och grejer.
Och hon gillade faktiskt knäckemacka med smörstekta kantareller på oxå som det fick bli tills kvälsmål en liten stund efter middagen som blev lite senare än planerat.

Nu ska jag dricka vidare på mitt goa glas rosé som jag är grymt välförtjänt utav och njuta av att få lite extra kvalitetstid med familjen.

1 kommentar:

Muffe sa...

Inte alla det förunnat Kul för dig Hoppas du kopplade v ordentligt!!