2011-12-13

Lucia

Dagens datum det coola datumet 11-12-13 är alltså Lucia dagen.

Min kära farfar fyller år i dag så stort grattis på födelsedagen till honom!

Och det har lussats på Aylas förskola självklart och vi har den turen att vi fått fotografera (dock lägger jag inte ut bilder på själva lusse tåget iom att andra barn är med där och jag har inte kollat med deras föräldrar vad dom tycker om det så det får bli de lilla jag har på Ayla.

Förbereder sig hemma innan avfärd mot Myran för årets luciafirande

Efter lussandet och dags för lusse fika med egenbakade bullar och pepparkakor som dom bakat förra veckan.

Så duktiga så var dom, Ayla sjöng dock som vanligt inte så mycket, bara innan och efter.
Hon stod mest och pillade sig i näsan och munnen haha
och ropade högt och tydligt att mamma, pappa ni måste oxå sjunga!

Även här hemma har det bakats en del och fixats.
häromdan så blev det pepparkakor och pepparkakshus och även gräddkola och chokladkola har bakats.
bakade kanelbullar idag med till det stundande 3års kalaset i helgen! 
Bakar för fulla muggar
Det färdiga huset
Provsmakning måste oxå hinnas med!

Nä nu ska jag ta och krypa ner i sängen, jobbar två dar i rad nu 24 timmar så det kommer bli långa dagar och det värker i mina fingrar efter att ha paketerat 400kolor i smörpapper! 



1 kommentar:

Tea sa...

Vilket söt lucia!