2012-01-25

Operationen

Senast jag skrev så hade vi ju precis lämnat av Ayla på operation.
Efter det gick vi ner och käkade så vi fick lite i oss både jag och Robert.
Det skulle inte ta så lång tid sa dom, men tiden gick och efter en timma frågade jag om dom visste på ett ungefär hur lång tid till det skulle ta. Fick lite osmidigt svar då kan jag tycka: jadu jag vet inte, dom borde ha varit klara för länge sen nu så jag vet inte vad dom dröjer...

Så säger man väll ändå inte till en orolig förälder?
Men, men. Jag traskade ner till akuten där några kompisar satt med sin son och Robert stannade kvar och läste. Efter ca 30-40 minuter till så ringde Robert och sa att vi skulle få komma upp till uppvaket nu.

Jag sprang iväg och mötte Robert så fot vi upp till uppvaket tillsammans. Där möttes vi av en narkossköterska som öppnade dörren och började med att säga har en läkare varit och pratat med er?
Då blir man ju inte alls orolig, dels att det tog mycket längre tid än tänkt innan vi fick komma till Ayla igen men att sedan få höra dom orden och inte veta något var inte den bästa kombinationen...

På väg in till uppvaket så berättade sköterskan då att dom inte lyckats få upp pengen!
Efter att dom letat och kollat överallt i magsäcken så gav dom upp och skickade iväg Ayla på röntgen igen.
Då såg dom att på den tiden vi varit på avd i väntan på Aylas tur för op så hade pengen hunnit slinka ner lite lite till och hamnat nere i tarmen. Därför fick dom inte tag på den.
Sedan hade hon varit lite svår väckt efter narkosen då hon fick maxdos, så hon sov så gott så fortfarande när vi kom dit.
Hon låg på samma ställe som hon gjorde för snart 3år sedan efter att hon hade gjort sin magnetröntgen. Många minnen kom tillbaka och det var lika jobbigt denna gången att se henne så ynklig som det var senast.
http://nevertheless.webblogg.se/2009/march/ där har ni en länk till min förra blogg där ni kan läsa om Aylas förra besök på bla uppvaket på DSBUS. (ni får bläddra ner en bit till inlägget som heter kirurgen)


Hon är så duktig så vår lilla tjej!
Strax efter 22 tror jag kl var när vi fick rulla ner på rummet igen. När vi kom ner frågade dom Ayla om hon vela ha en isglass och det vela hon.


2,5 isglassar senare sa hon att hon vela äta pannkaka. Hon hade sett pannkaksrester på golvet i köket tidigare under kvällen. Så Robert gick iväg och kollade om det gick att ordna och det gjorde det så hon fick i sig två pannkakor och lite sylt oxå.
Sen sa Robert hej då och för iväg hem iom att han skulle upp och jobba. Jag sov kvar med Ayla över natten.


Hon låg och kikade lite på tv efter maten och somnade runt 23.30 tror jag.


Själv hade jag jätte svårt att sova, vi låg i ett rum för 4 pers och dels så var det en som snarkade som jag vet inte vad, en låg och grät och hade ont, en skulle snart in på op runt 2 på natten så sköterskor var in titt som tätt och en var ett barn som inte kunde sova... Men sedan så hade heller ingen pratat med oss om vad som skulle hända nu när dom inte fick tag på pengen.

Nåväl, vi fick sova lite iaf och strax innan 8 kom dom in och väckte Ayla för att kolla hur hon mådde. Så när vi var på väg till toan mötte vi en läkare som frågade om detta var Ayla. Hon hade ju bara träffat henne när hon sov under op innan.
Så berättade hon att pengen var i övergången tunn/tjocktarm trodde dom. Så vi skulle få åka hem efter frukost och inom 2dagar trodde hon att pengen skulle vara ute men dom ger det 5dagar. Har den inte kommit på lördag så ska vi ringa kirurgen så får vi komma in så blir det ny op och då kanske dom måste öppna upp tarmen för att plocka ut den...

Så nu håller vi tummarna för att den kommer snart.

Efter läkarn pratat med oss gick vi på toa men de kom inget för Ayla... Så vi gick och käka frukost istället.


Så försökte vi 3ggr till under ett tag att försöka få henne att kissa men inget kom...
Sen kom dom och tog bort nålen i handen och allt och jag fick tvinga i Ayla mer dricka och en till glass fick hon. Sen efter en stunds väntan så kissade hon äntligen så vi fick fara hem!

Vi packade ihop oss och tog bussen och var hemma strax innan kl 11 tror jag.
Plockade upp allt Ayla fixat när vi var där...


Hon riktigt massproducerade saker i all väntan.

Hon bajja strax efter lunch igår men ingen peng då och nu fiser hon som jag vet inte vad sedan igår så tarmarna jobbar på högvarv.

Håll nu alla tummar ni kan att den kommer ut idag eller i morgon!!!
Posted from my iPhone

1 kommentar:

Martina sa...

Nej men vilket skit! Hoppas att den nu glider ner som den ska och att ni hittar "en skatt" nästa gång hon bajsar!!