2012-03-06

Baby & Barn

Ja, jag vann ju som bekant biljetter till baby & barnmässan här i Göteborg.
I fredags var jag dit med min höggravida, fina väninna Alexandra.
Det var strålande sol så på vägen dit så blev det premiär för solbrillor detta året för både mig och Ayla.

När vi kom dit skulle jag gå och hämta ut mina biljetter men dom hade lite problem med att få ut biljetterna just då sa hon i informationen så hon bad mig sätta mig ner på en soffa och vänta lite så skulle hon försöka fixa det. Efter 40min!!! Ledsnade jag på att vänta och då hade Alexandra kommit oxå som var lite sen. Jag gick fram och fråga hur det gick och då fick jag biljetterna och en ursäkt för att de tatt sådan tid, hon sa hon kollat efter mig men inte sett mig!?! Jag satt hela tiden på den soffa hon bad mig vänta vid! Men, men in kom vi iaf teslut.
Ayla fastnade för mycket, hon gjorde bl.a. en pin hos friends

Hon hoppade i borg hos studsexperten


Hon planterade krasse hos coop


En liten föreställning hann hon med att se oxå, snårpan. Total fastnade i det gjorde hon så vi blev stående där 30min.


Ayla klappade med och dansa i vagnen och käka klubba.


Den fina ballonghunden hon håller i fick hon av clownerna Viggo och blomman. När Ayla kom fram till Viggo så sa han dig har jag träffat förut va? Han kom alltså ihåg henne sedan förra året! Hur många ungar lär inte han ha träffat sedan dess?!? Fast hon gav ett rätt så starkt intryck förra året och hängde där hos dom hur länge som hellst. Dom hade en bubbelmaskin som hon blev helsåld på!


Denna bilden är ifrån förra årets mässa då vi var där med Caroline och Tanja med sina barn.
Vi strosade runt ett tag men sen började det bli lite jobbigt för Alexandra så hon for hem.
Ayla och jag fortsatte vara där och satte oss för att äta lite då Ayla såg att det fanns pannkakor.


Efter maten satte hon sig ner och ritade lite


Sen letade vi reda på Spojls monter för jag vela passa på att klippa Ayla. Vi ställde oss i kö och efter 15min och ett barn före skriker Ayla att hon måste kissa NU!
Bara att gå iväg och fixa det, på vägen tillbaka till kön sprang vi på Tanja och Caroline med barn. Dom kom på att deras pojkar skulle passa på att klippa sig oxå så vi gick och köa allihopa.


Ayla var så duktig så och satt stilla hela tiden och sa inte ett ljud när hon fick håret borstat som hemma annars brukar vara lite gnäll. Hon är dock införstådd med att om hon ska ha långt hår som hon ju vill ha så måste man borsta det varje dag och det går rätt bra faktiskt.
När Sara på Spojl som det heter frågade hur jag vela ha det så sa jag det att hon vill ha långt hår så ta bara det slitna och jämna till det. Senast Ayla klippte sig på leklandet i gamlestan så blev jag såå missnöjd och tyckte det var snett klippt... Sara tittade och sa ja det skiljer ju en bit mellan höger och vänster sida.
Så började hon klippa, när hon var färdig på ena sidan frågade hon om det var okej att ta av lite längre. Efter att hon tatt av 1cm på ena sidan så var det nämligen jämn långt på båda sidor!!
Så självklart fick det bli lite kortare ändå och vi är nöjda både jag och Ayla med resultatet!
Kan verkligen rekommendera Spojl om du ska klippa ditt barn, klippt Ayla hos dom 2ggr och blivit jätte nöjd båda ggr.

Trotts att mässan var sämre än tidigare år så hade vi iaf en trevlig stund och det var kul att göra nå annat!

Posted from my iPhone

1 kommentar:

mammaTEA sa...

Härlig bild med solglasögonen!