2012-05-13

Tjejhelg

Tidigt, tidigt i fredagsmorse så for Robert iväg med sitt jobb till Berlin, han kommer hem sent, sent i natt igen. 
Så vi har haft en egen tjejhelg jag och Ayla. 

Detta vaknade jag till häromdan!
En Ayla sittande bredvid mig i sängen mummsandes på en glass...
kl 7.30 på morgonen!

Igår så var vi ute precis hela dagen nästan, var bara in och käkade sen ut igen. 
Ayla har börjat leka mycket med grannungarna nu och hon älskar det, hon får fortfarande inte vara ute helt själv  utan någon av oss men nästa sommar så ska det nog gå bra! Korta stunder har hon varit ute ensam med kompisarna nu bara, när man behövt gå upp och hämta något eller så. 
Hon kan inte öppna dörren utifrån själv så hon tar sig inte in själv heller så men ut tar hon sig. 

Vi avslutade kvällen med film och mys igår och strax innan kl 18 gick Ayla ner för hon skulle på toa sa hon, efter 15min hade hon inte kommit upp ännu så jag gick ner för att kolla hur det gick men det var tomt på toan. 
Kikade in på hennes rum och där låg hon och snarkade så sött så.


 I dag har vi haft en fullspäckad dag oxå, vi for iväg tidigt till en lekpark en bit bort som ligger bredvid stället där Ayla har sin capoeiraträning så var vi där ett tag innan vi promenerade bort till träningen.


Väntar på bussen till lekparken


Snurrar sig helt yr i lekparken

 I fullfärd med träningen


Idag så var första gången som hon inte sprang ut till mig eller Robert under träningen! *stolt*
nu när hon går på mini capoeiran så är dom själva i träningslokalen och föräldrarna sitter i ett rum bredvid, och tidigare gånger har hon sprungit ut till oss titt som tätt.

Efter träningen tog vi en rask promenad till spårvagnen och for in till slottskogen så Ayla skulle få springa sitt efterlängtande göteborgsvarv. Hon har längtat i flera veckor nu så hon var mäkta nöjd när hon sprang!
Denna gången sprang hon hela banen helt själv och jag är så stolt så över min fina flicka! 

På spårvagnen till botaniska och slottskogen

Springer för fullt, Hejja, hejja! 

Efter loppet vela hon springa hinderbana och åka stor rutchkana men precis när vi kom dit stängde dom så hon blev arg och gick in här i Chiquita tältet och avreagerade sig lite med uppblåsbara bananer som man fick slå mot varandra... 

Sugen på popcorn

Visar stolt upp sin fina medalj

Vi har haft en toppenhelg tillsammans jag och Ayla, men nu saknar vi pappan i familjen väldans mycket så vi håller tummarna att hemresan från Berlin går bra för honom nu i kväll. 







Inga kommentarer: