2009-05-19

Bvc besiktning

Hann inte skriva något igår då vi hade fullt upp hela dagen.
Ayla var lite grinig och vela inte riktig äta eller sova på förmiddagen och jag var så sjukt trött efter att bara fått sova 2timmar på morgonen efter att ha varit vaken med Ayla hela natten.

Vi var iaf på bvc igår, som vanligt fick Ayla massor av beröm!
Gick igenom lite om hur hon utvecklas och så var det vaccination igen.
Hon fick bla. beröm för att hon vänder sig utan problem från både mage och rygg, hon undersöker med händerna, greppar saker själv och studerar dem, flyttar dem mellan händerna.
Hon pratar om man pratar med henne, hon svarar på leenden, håller huvudet högt och fint när hon ligger på mage. Har hittat fötterna och undersöker dem ofta, bara 1-2 gånger än så länge som hon tuggat på fötterna sina men det är ofta hon ligger och pillar och drar i dem.

Robert var med denna gången så han fick hålla henne vid sprutorna denna gången, fy vad ledsen hon blev när det stack till och sprutades in.
Men precis som förra gången så blev hon glad rätt så snabbt igen.

Hon hade svårt att somna igår så jag fick ligga länge i flera omgångar med henne innan hon äntligen somnade men sen har hon sovit bra hela natten.

I morse vaknade hon vid 8-9tiden men vi låg kvar i sängen till 10 innan vi klev upp, jag är sjukt trött fortfarande så ska passa på att sova lite nu snart om jag lyckas somna medans Ayla ligger här bredvid mig på soffan och snarkar.
Hon är lite feberig i dag, 38,9 har hon, men har öppnat upp för att få in lite sval luft och hon har inge mer än blöja på sig så jag avvaktar lite med alvedon ännu och ser om de blir bättre med svalkan.
Hon verkar inte reagera så starkt på febern iaf, hon har lekt och varit igång som vanligt sedan hon vaknade.
Funderar på om man vågar sig i väg på babysimmet i eftermiddag eller inte, om hon inte blir gnällig och verkar må dåligt av febern och febern sjunkit så far vi nog i väg iaf men är beredd att avbryta om de behövs.
Blir hon sämmre eller febern inte gått ned något så får vi nog dock bli hemma och bara ligga och kramas och pyssla om varandra!

Här kommer gårdagens resultat av besiktningen!

Längd: 63,4cm
Vikt: 6890gram
Huvud omf: 42,8cm

1 kommentar:

Anonym sa...

usch sprutor suger.. ska dit imon med Ebba jag :(