2009-05-19

Bokat!

Igår bokade vi resan!
Fredagen den 26,e juni far vi upp till sthlm tidigt på morgonen, lämnar bilen hos min käre far och tar taxi ut till Arlanda. Kl.13 någon gång tror jag det var flyget skulle gå. Hem åker vi från Las Vegas vid 11 tiden den 3,e juli och kommer hem till Sverige vid 11 den 4,e juli.

Så jag skippar West Coast Riot, Mats belv glad över att få köpa min biljett iaf.
Vi köpte biljetterna direkt de släpptes då dem var billigare så han får köpa den för de pris vi köpte dem för så han tjänar lite på det, och skönt för mig att inte behöva bekymra mig för att försöka få biljetten såld!
Så blir det lite extra resepengar istället.

Robert skall fortfarande gå men kommer hem senast vid midnatt och blir nykter så att han får sova och klarar av att bila upp till sthlm på morgonen.
Hade hemskt gärna gått jag med, men dels har vi inte lyckats fixa någon barnvakt och jag brukar få lite resefeber så jag vill hellre vara hemma och ta det lugnt med Ayla kvällen innan vi skall ut på lång resa!





Där är hotellet vi skall bo på, Excalibur blev det!
Ska bli himla roligt att komma iväg lite! Vegas har varit lite av ett måste resemål som jag vill uppleva och nu blir det äntligen av!

Undrar jag hur många 6månaders som åker på sin första utlands semester till Las Vegas!

Det är dock himla mycket att fixa inför resan nu!
Skall ringa sjukhuset och få läkarintyg om Aylas medicin, ska köpa reseapotek, första hjälpen paket. Måste skaffa reseväska till vagnen, ringa flygbolaget och höra över om vi chekar in vagnen själv eller om vi kan få ha den fram till gaten och att dem tar den där och sedan tar fram den och väntar när vi kliver av efter landning så att allt går lätt och smidigt! Hoppas det funkar att få det så, läste på internet att vissa flygbolag kan hjälpa till på det sättet.
Så ska vi se om vi kan få sån där korg som sitter på väggen på flyget som Ayla kan sova i, som det är nu sitter vi rätt långt bak i planet men jag har iaf fönsterplats så jag kan amma ombord.

Vi ska försöka lära Ayla att gilla vatten, vi åker ju då det är som varmast där borta så mycket vätska kommer behövas. Kommer vara runt 40grader där då *pust* men det ska nog gå bra!
Vi får hålla oss inomhus så mycket som möjligt helt enkelt!

Vi ska höra oss för hur vi gör med bilstolen oxå, blir nog att vi måste ta med vår egen stol.
Mycket att släpa på blir det! Ayla kommer ha mest saker med sig!
Vi ska sätta oss och börja skriva packningslista och fixa allt praktiskt redan nu i veckan så vi har gott om tid på oss att fixa och se över vad vi glömt.

I morgon skall vi åka och fixa pass till lillgrisen oxå!
Och kolla upp våra egna pass så dem gäller och registrera oss och ansöka om tillstånd att få åka in i usa vilket man gör online numera och inte fyller i den där lappen ombord på planet som det var förut när jag var i usa 2005.

Är så glad att vi bestämde oss för att åka!
We'r going to VEGAS baby!!!

8 kommentarer:

Emelie sa...

Vilken häftig resa!! En hel hög avis blir jag! =)

Anki sa...

Vad roligt. Hoppas ni får en helt fantastisk resa...:)

Syster/Moster sa...

Härligt! *Avis* När ni kommer hem kanske det är en Gnutt mer i världen. :D Har ni bestämt nått datum när ni kommer till Bollnäs? Puss

Muffe sa...

Gud vad avis man blir Hoppas ni får en helt underbar resa! Allt kommer säkert gå jättebra! Tänk på vad jag föreslog i gårkväll!!!
Nu är det nog många nyfikna, hihi.
Kram Mamma

Malin sa...

Hej! Angående vagnen som totalvägrar Arlanda att man får ta med den till gaten. Vi åkte till spanien när vår Truls var 8 månader och lika så nu när vi var till Usa för två veckor sedan. Trots att jag hade intyg från flygbolaget att jag skulle få ta med den till gaten...Tydligen nån policy dom har, men du kan få vagnen när du kliver av i Usa, vilket underlättar en heldel när man ska vänta på väskor m.m Bilstol hyrde vi i Usa, exakt lika som den vi hade hemma så det var smidigt, mindre att släpa på. En grej som är värt att släpa på är välling i massor. Till start och landning så de små slipper öronvärken... Lite råd på vägen bara :)

A & Lilla P sa...

Åh, vad kul! *Avundsjuk*

Malin sa...

Vi hyrde på http://babysaway.com/ ofta har dom utlämningsställen på flygplasen. Vi var iofs i Boston, men jag tror dom har ställen över hela landet. Vagnen chekar man in som special bagage på arlanda, efter man checkat in väskorna. Säg till vid in checkningsdisken så sätter dom en tag på vagnen om "Gate delivery". Det fungerade jätte bra sist vi åkte. Vagnen stod och väntade på oss när vi kom av planet! Barnmaten inte alls är lik vår, men hon kanske inte äter så mycket när hon är 6 månader. Välling existerar inte där, däremot ersättningar i olika former och fasoner. Ombyte till er vuxna och lill tjejen kan vara bra, Truls spydde ner både sig själv, mig och mannen i sätet brevid vid landningen :) Annars kan jag bara säga att det var positivt att resa med barn, man får förtur på det mesta, och flygvärdinnorna servar hela tiden så det ska gå smidigt.. :)

Emma sa...

Åh, va spännande! :-) De är ju som sagt en hel del för er att tänka på innan när ni reser med lillskruttan!
Är sååå avis på er! Häftigt, vegas är ju som sagt nåt man gärna skulle vilja uppleva! Ni kanske till och med kör på klyschan å gifter er på samma gång då ;-)