2009-05-20

Fixar tagen

Herregud så mycket det är att tänka på inför usa resan!
Har börjat skriva listor iaf som vi kan cheka av allt eftersom vi blir klara.
En fixar lista, en packningslista för vardera person i familjen och en inköpslista.
Har börjat leta transportväska till vagnen, börjat kolla upp hur vi gör med bilstol (antagligen lämnar vi våran här i sverige, bara det går att få en taxi från märsta till arlanda som har bilstol).
Fick en bra länk av Malin som nyligen varit iväg till usa! Tack så mycket för den!

Vi har börjat skriva lista på frågor till flygbolaget ang. bagaget, Aylas medicin och mat m.m
Jag har ringt sjukhuset ang att få läkarintyg till Ayla så vi kan ha med hennes medicin, fick till svar att återkomma på fredag mellan 8-10 då dem har telefontid.

Har kikat runt på apoteket efter vad vi bör ha med oss i reseapotet, hittade inte så mycket till hjälp där så vi får gå in och fråga dem istället igen och be om lite hjälp med vad som bör behövas med till både oss själva och till lillgrisen.
Så ska vi köpa ett första hjälpen kit som vi kan ta med oss oxå.

Passet till Ayla skall vi iväg och fixa i eftermiddag bara Robert kommit hem från skolan efter 14 tiden någon gång, ska även kolla våra pass så dem är gilltiga tillräckligt länge efter att vi kommit hem igen.
Så ska vi fixa skattepapper till Robert utifall han lyckas gå och vinna pengar där borta så att han slipper skatta där först och sedan få igen det här hemma i Sverige för att sedan skatta igen, lättare att ha de papprena som intygar att han betalar vinstskatt i Sverige istället.
Skall även försöka fixa med försäkringskassan ang Roberts pappaledighet (lite sent ute tycker jag men han har inte fått arslet ur vagnen att göra det tidigare så lika bra passa på nu när vi ända behöver ringa runt mass samtal och fixa grejer).

Nu ska vi äta lite lunch här både jag och Ayla, hon vaknade precis, sen ska jag kolla över våra pass och kolla över om det är några mer frågor vi skall ha till flygbolaget och skriva upp på listan!

Alla ni som läser som har varit ute och rest längre sträckor med små barn får hemskt gärna komma med tips, ideér och förslag på vad vi skall tänka på, vad man brukar kunna glömma av m.m

3 kommentarer:

Lina sa...

Min son äter också medicin så när vi åkte utomland i somras så hade jag det i handbagaget och dom sa inget om det. Fast då åkte vi bara till Grekland iofs.

June sa...

Hej! Jag har använt vanlig fingerfärg när jag gjort trycken. Finns i leksaksaffärerna. Jättelätt att tvätta av från både händer och kläder - för kladdigt blir det! =) Men jätteroligt att ha sen!
Gud va roligt med Vegas-resa. Min bror och hans tjej åkte dit och gifte sig i sommras!

Kramar

Aspen sa...

nja jag vet inte om ja vill att han ska heta anders om det blir en pojk :P Ayla är ju fint men upptaget :) sen vet ja inte om ja skulle vilja döpa en pojk till Ayla heller eftersom Irma säger att det är en lillebror :P