2009-05-16

ESC

Jahopp, då var det röstning nu då.
Orkar inte engagera mig men har dock tittat nästan hela programmet.
I icke inbördesordning får jag nog säga att mina topp 5 är
Danmark - Klassisk pop låt som fastnar i skallen
Israel - Vet inte riktigt varför men den fastna i huvudet
Azerbadjan - Även den fastna i skallen och var väl ok
Island - Riktigt fin låt måste jag säga. Hemskt söt tjej som sjöng också.
Portugal - Blev så fantastiskt glad av den låten. Grabbarna på bongos och uckelele var ju bara för härliga! haha och alla glada färger som fladdrar runt var underbara!

Sen av de låtar jag fortfarande minns så kan man väl bara säga att
Norge - Gud vilken udda låt, melodin är inget man hört förut (iaf inte jag)
Rumänien - Lär er engelska! Kan ju inte uttala party.
Tyskland & Turkiet - Typiska låtar som kommer spelas sönder på Tranan i sommar (ni Bollnäs människor vet vad jag menar)
Finland - Den var faktiskt helt okej den med, lät som en riktig segrar låt och tror nog dem kommer topp 10 iaf.

Sen måste jag ju bara säga Sverige
Snacka om att vara sämst på att utnyttja möjligheterna!
Ingen som var på plats kan ju ha sett henne sjunga med den vita klänningen, det yber blonderade håret mot den skarpa ljusa bakgrunden. Inte ens genom kameran så såg man bra bara en stor vit fläck för det mesta kändes det som.
Hennes röst höll inte för fem öre i kväll, och varför, Varför inte utnyttja den fantastiska scenen bättre? Vilka möjligheter man hade haft, så kör dem bara en skrikande vit färg som bländar och förstör.
Kommer sverige bättre placerad än 20.e plats så blir jag ärligt talat förvånad...

Inga kommentarer: