2009-05-16

Göteborgsvarvet 2009

Idag har vi varit i slottskogen hela familjen och haft det helt underbart skönt i det fina vädret som det bjöds på nästan hela för och eftermiddagen.

Vi packade ner Ayla i vagnen och gjorde i ordning med skötväska och filt och några leksaker så tog vi vagnen in till slottskogen och satte oss på en fläck på gärsmattan för att hejja på alla duktig löpare.
Måste bara säga att jag är MÄKTA imponerad av en man som kom åkandes i rullstol, att genomföra 2.1 mil på rullstol är inte illa det inte!


Ayla var så nöjd och glad mest hela tiden, fick öva lite på att sitta själv också och det gick jätte bra! Hon är så duktig så vår lilla tjej. Är inte långt ifrån att hon kan sitta utan stöd helt snart tror jag är nog bara frågan om några veckor tills det funkar.
Hon ska få öva lite mera på det nu när vi har övat färdigt på att vända sig från mage till rygg och från rygg till mage.






Hon sov när vi gick till spårvagnen men så precis när vi kom fram till hållplatsen så bestämde sig Västtrafik för att göra ett informations utrop och brölade på högt som satan så att det lär ha hörts ända bort till länsmans vad dem sa.
Så då vaknade hon självklart, men hon låg kvar i vagnen och var nöjd bra många hållplatser innan hon vela sätta sig upp och fick åka i Roberts knä i stället.

Vi la oss på filten så hon fick äta lite efter ett tag när vi var framme och så somnade hon så gott så och sov en timma kanske.
Vid halv 4 tiden började det bli lite kyligt så då bestämde vi oss för att fara hemmåt men vi fick ju stå och vänta 40min på att lyckas ta oss över vägen för alla löpare som kom. Hon hann bli lite små grinig så Robert fick gå runt med henne, på vagnen så tog jag över och höll henne efter halva resan och då somnade hon i min famn.





Vi sov en liten stund hela familjen när vi kommit hem, hur skönt som hellst!
Sen nattade jag Ayla vid 19 tiden och hon sover fortfarande.
Vakna en stund vid 22 tiden och käkade lite men somnade snabbt om igen.
Själva har vi gjort grillspett till middag och fått njutit av det i lugn och ro bara jag och Robert.

Det är så skönt att Ayla börjar bli allt mer självständig så att man klarar av sånna här familje utflykter utan att hon skall bli ledsen och kinkig. Och att hon somnar bra på kvällarna så att vi får lite egen tid och tid för varandra är nog bäst av allt, man behöver verkligen tid för varandra för att ett förhållande skall fungera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en helmysig dag.
Önska Johan hade velat hitta på ngt så med mig o ebba ibland åxå.
Kram