2009-05-24

Hungrig bebis!

Då har man blitt med resväska!
Underbart skönt, nu kan vi pricka av det på listan oxå.
Ska försöka fixa solparasoll till vagnen i veckan tänkte vi, så ska vi hämta ut lill grisens pass och i morgon skall jag försöka hinna ringa läkaren ang. läkarintyget till Ayla.
Ska in till stan och fika med Annloo i morgon jag och Ayla nämligen vid 12 tiden har vi bestämt så får se om jag hinner, beror helt på när Ayla vaknar på morgonen och vilket humör hon är på.



Himla praktisk väska för en rätt så billigpenning!
Tack Tack kära mamma för den! =)


Idag är Ayla trött och hungrig!
Hon vaknade runt 7.30 åt lite, lite sen klev hon upp med Robert.
Hon sov kanske 15min med mig på soffan somnade när hon låg och käka så fick inte i sig mycket mat.
Sen var hon vaken till typ 13 tiden och sov då i vår säng kanske 30min bara innan hon vaknade och vela upp och leka igen... Försökte amma men hon vela inte äta något.
Vid 16 tiden åkte vi och handlade det mesta till veckans matsedel, hon somnade i bilen efter en liten stund och sov bara tills vi parkerade vid coop (ca 5min totalt sov hon då).

Sen vid 18 tiden först så var hon super hungrig men vi brukar ge henne gröt innan läggdags för hon sover bättre då, så istället för att amma gjorde jag ordning gröten medans hon mummsade på en majskrok.

Hon tröck i sig i princip en hel portion gröt, när de var slut i skålen gapade och gnällde hon efter mera.
Hon fick lite katrinplommon+äpple puré, men det fick Robert fylla på mer och mer utav, tillslut hade hon ätit upp halva bruken av den så då våga vi inte ge mer eftersom magen blir lite lös av det.
Men hon var fortfarande hungrig! Så då fick hon det som var kvar i en burk med banan+persiko puré., de var ca halva burken kvar och hon åt upp allt (förutom 2små skedar som jag smakade på hehe).

Först då vart hon nöjd. Snacka om att vara hungrig! haha =)
Sen lekte vi en timma lite drygt medans Robert gjorde vår middag, sen blev de medicin och blöjbyte och så la jag mig med henne på sängen och då tömde hon ena bröstet oxå efter den brakmåltiden bara en timma tidigare!

Så nu ligger hon i vår säng och små snarkar sedan kl.19.30 ca och har inte vaknat till en endaste gång ännu!
Hoppas hon sover länge och inte behöver äta något på ett bra tag nu så man kanske kan få sova ordentligt i natt!

1 kommentar:

maria sa...

Jag måste med skaffa ett solparasoll till vagnen. Hoppas att det inte är dyrt. Malva avskyr när det komer sol i vagnen och hon vägrar ha på sej sina solglasögon :P