2009-05-10

Kladdgris

Ayla är allt en riktig liten kladdgris hon!
Hon får verkligen mat precis överallt när hon skall äta, i håret, näsan, mellan tårna...Men hon verkar då gilla de mesta som det bjuds på, katrinplommon purén har blivit hennes absoluta favorit verkar det som, hon börjar gapa som en liten fågelunge och blir helt lyrisk bara av att se burken. Morot hör också till en av favoriterna...





Det går allt lättare och lättare att få lilla fröken att somna på kvällarna nu också, det är helt underbart att det räcker med bara 5-10min med henne liggandes vid bröstet när vi kryper ned i sängen runt kl;20 på kvällarna innan hon somnar.

Jag kan kliva upp och göra precis vad jag vill sedan, hon sover oftast tills vi går och lägger oss men får då äta lite igen och somnar sedan om för att sova till ca kl;7 på morgonen innan hon vaknar och får medicin, AD-droppar och ny blöja.
Brukar lägga oss i sängen igen efter det och mysa lite och så somnar hon oftast om igen efter en liten stund för att sova till kl;9.30


Ska ta och borsta gaddarna och krypa ned och kramas lite med henne nu tänkte jag, är rätt trött.. Men jag fick iaf sovmorgon i morse då Robert gick upp med henne och jag skulle bara ligga och vila ögonen i 30min till för jag hade så svårt att somna på kvällen när vi la oss.
jag total slocknade, och sov vidare i 2timmar! Underbart skönt!

Godnatt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag får fortsätta följa er här.
När ska vi försöka med fikan o promenad då?
Kram
www.emmgus.blogg.se

16 år och ska bli mamma! sa...

jag vet inte om det är en pojke eller flicka än, kram.

emma sa...

Ska ändra på länken :-) Spännande med en annan typ av blogg, de flesta kör ju på blogg.se! Kommer iaf fortsätta följa er lika nyfiket i nya bloggen som ja gjorde med den gamla ;-)
Skönt att det går bättre med nattningen av lillfröken nu, snart kanske det lossnar helt :-)

mamma jakeline sa...

Åh vad fint du har det! Måste ta och pilla lite med min blogg snart igen. Börjar tröttna lite. :-)
/jakeline

Linda sa...

haha vad söt med kladd runt munnen :)
Visst är det underbart att få sova ut när man har barn, man uppskattar det så mycket :)

fine sa...

va roligt att höra att det har blivit bättre. Hon är verkligen jättefin och hennes namn klingar så vackert. Ovanligt, har inte hört det förr.