2009-05-11

Modell för en dag

God morgon på er!
Eller, morgon och morgon.
Klockan är efter 12 så egentligen är det nog inte morgon längre, men vi har precis vaknat efter en liten stunds vila efter massor med busande.
Klockan 5.30 i morse tyckte lillgrisen att det var dags att vakna, det tyckte inte jag så vi låg och busade lite i sängen bara så somnade vi om båda två och vaknade vid 10 tiden.
Robert for i väg till skolan, jag och Ayla klev upp och käkade lite frukost, bytte blöja och gav droppar och medicin.
Hon var på sånt himlans glatt humör lillgrisen så jag bestämde mig för att ta lite fina fotografier på henne. Är verkligen glad över att jag köpte systemkameran det blir så mycket lättare att få till en bra bild nu än med den förra lilla kompakta kameran.
Nu får man iaf 2st bra bilder på 10st tagna, bjuder på några utav bilderna vi tagit nu på morgonen.





(klicka på bilderna så visas dem i full storlek, bara att backa sedan för att komma tillbaka hit)

Riktigt tråkigt väder har det blivit nu med, det var så soligt och fint när vi klev upp så jag hade tänkt mig att vi skulle bege oss ut på en liten promenad nu på eftermiddagen.
Blir nog inte så nu eftersom himlen är helt svart och det har börjat blåsa som tusan ute.
Visserligen har vi regnskydd till vagnen, men jag själv har inget, bara paraply och det är lite svårt att styra vagnen och hålla i ett paraply på samma gång.

Nu har lillgrisen gjort klart sina behov så nu blir det blöjbyte!

4 kommentarer:

mamma jakeline sa...

Jo jag är väl relativt nöjd egentligen, men omväxling förnöjer. Skulle väl egentligen vilja göra en egen bakgrund. Men man har ju inte tid att pilla så mycket. Ska väl börja med en ny header är det tänkt. Lite nya bilder så där. :)

June sa...

Va fiiin din nya blogg är!!! Ser fram emot att följa även denna. Och som vanligt - underbara bilder på lilla Ayla!

Kramar // June, Nora åh Ville

Marica Rödebäck sa...

Åh stackarn. Inte lätt att ha ont när man är så liten. Men tur det går åt rätt håll.

maria sa...

Vilka fina bilder! Hon är så söt när hon skrattar :)

jag ska ändra länken...