2009-05-29

Mysdag i solen

Idag har vi varit ute på skogspromenad och legat ute i solen en stund och busat!

Blev mäkta förvånad när vi var ute på promenaden, lugnt och fridfullt när det helt plötsligt börjar knaka och braka i buskarna!
Vänder mig om för att se efter vad sjutton det är som låter, ut ur buskarna kommer..
Håll i er nu!
JEHOVAS!
Och berättar att dem kommit för att frälsa mig!

Det var inte direkt långt ifrån att jag brast ut i skratt när väl choken lagt sig, men jag lyckades hålla masken iaf.
Ayla hade precis somnat oxå så jag tänkte gå iväg till en liten gräsäng och lägga mig i solen lite medans hon sov, men så vaknade hon självklart när gubben började prata massor *suck*

Men efter en stund så gick dem sin väg och vi gick och bredde ut filten och slog oss ned och busade lite jag och Ayla.
Hon verkligen älskade att bli runtburen och kika på alla träden och blommorna och myrorna som var där =)
Hon slet tag i björkarna och drog så löven flög all världens väg hehe.

Hon har blivit jätte duktig på att sitta själv nu, fortfarande lite tungt med huvudet så hon lutar sig frammåt en hel del men sitter några minuter nu iaf innan hon tippar över på sidan.
Jag skulle inte kunna vara stoltare över vår duktiga lilla tjej!

Lite sol har man nog fått iaf men blev rätt kortvarigt där på ängen för rätt så snart började Ayla bli övertrött så jag packade ihop och började traska hem igen. Precis vid parkeringen så möter jag Robert som just kommit hem från jobbet, och då sov Ayla så vi la ut filten och satte oss i solen lite till precis utanför huset.

Robert är iväg på "examens middag" med klassen sin i kväll så jag och Ayla är ensama så vi har myst och badat lite.
Jag prövade lägga henne vid 19 tiden i kväll för hon var så trött då, orkade knappt äta så hon fick bara lite morötter och sen amna lite efter det blev det sängen rätt snart efter för henne.
Efter en stund blev hon ledsen och sen började hon hosta som en liten tok så jag rusade in och kollade till henne och då hade hon kräkits ned halva sängen.
Så det blev badet igen och nu ligger hon i vår säng och sover istället, får pröva lyfta över henne i sin säng i natt efter hon ätit.
Nu ska jag försöka koppla av lite och njuta av min egentid innan det blir till att krypa ned i sängen.

Inga kommentarer: