2009-05-28

Fy =(

Tycker allt att man inte ska använda sig av denna metoden för att få sitt barn att sova..
Trycka till ansiktet på barnet rätt ned i kudden och dra vagnen hårt som tusan fram och tillbaka..

Det ser mer ut som misshandel i mina ögon!
Uscha!




Det kanske funkar för vissa, men jag skulle då aldrig pröva det där!
Jag vet hur himla jobbigt det är med att barn som inte vill sova, hur frustrerand det är, att man bara vill stänga in sig någonstans för att få lugn och ro men barnet bara skriker och gråter och kan inte somna.

Jag som tycker det är lite elakt med den 5min metoden vi arbetar på och är nära till gråt varje gång Ayla gråter för jag känner mig så himla elak och vill bara plocka upp henne och krama om henne och berätta för henne att hon är den viktigaste personen i hela världen!
Men nu efter detta klippet och sett den metoden så känns ju 5min metoden som rena lyxbehandlingen näsan, iaf i mina ögon.


Skulle ni själva tänka er att använda er av detta?
Att trycka barnet i ansiktet/huvudet...

Såg nu att hela klippet inte syns då min inläggsdel är rätt så smal så skickar med länkten till det så kan ni se det i helformat. (klippet finns tillgängligt tom 27,e jun)

http://svtplay.se/v/1574816/aktuellt/het_debatt_om_barnuppfostran

7 kommentarer:

maria sa...

Fy vad hemskt! Nej det skulle jag aldrig.
Jag brukar sjunga för Malva tills hon somnar.
Vad söt Ayla blev i sitt pass :)
kram maria

EliN sa...

fy det där tyckte jag såg bara för hemskt ut. hur kan man göra nå dyligt. såg inte klart hela klippet men jag hoppas hon blir anmäld. det där kan ju bara inte vara aceptabelt.

Svar från min blogg: Än sålänge har det inte varit nån feber på Max (peppar peppar) men han fick lite alvedon på em då det verka spänna i låren, bm sa att det kunde göra det. Han var o tröstlig och han grätt värre när man tog över låren. Men med lite alvedon blev han glad igen. Sen har det inte varit nå mer problem. T.o.m att jag fick första SKRATTET nu på kvällskvisten. helt underbart :)

mamma jakeline sa...

Nej det skulle jag inte göra. Det är ju fruktansvärt. Jag skulle inte heller använda mig av 5mm. Däremot har jag bekanta som har provat 5 mm och den har fungerat suveränt för dem. Jag förlitar mig på mitt sunda förnuft. Nu har iofs inte Éomer svårt att somna särskilt ofta. Kanske är mer lockande om man har jätteproblem med insomnandet. :)

A & Lilla P sa...

Jag tycker att det är jätte hemskt!

Är egentligen rätt trött på alla metoder över huvudtaget just nu. Vad har hänt med att lyssna på barnet och göra det som är rätt för det? På BVC har dom tjatat på mig från Lillen var 3 mnd om att han skall sova hela natten och att jag inte skall amma på natten (!). Jag har dock försökt förklara att det kanske inte är så lätt för en bebis som sover 14 timmar per natt att inte äta... Men, men, det löste sig själv till slut - som allt annat. : )

emma sa...

Kunde inte höra va dom sa eftersom Elton springer runt och leker med en bil som låter ILLA! men såg ju tanten me barnvagnen å de såg verkligen hemskt ut! Hur kan man göra sådär på ett litet barn!? Jisses, näe då tycker ja de gått lite väl långt.. de ser ju snarare ut som ren misshandel å trycka ner huvudet sådär! Jag skulle aldrig kunna göra så, hur trött jag än skulle vara så finns de väl ändå gränser!

Tekla sa...

Fy, vilken hemsk metod! Nä, så skulle jag inte göra med mitt barn!

Mammanna sa...

NÄ fy jag får ont i hela kroppen bara jag såg inslaget.. hur F_N kan man behandla ett barn så.. nej jag finner inga ord för min avsky för henne...