2009-05-11

Sova?

Vad är egentligen sömn?


"Sömn är ett normalt tillstånd då en organism en kortare tid är synligt medvetslös och inte ger gensvar för stimuli." (Definitionen av sömn enligt http://sv.wikipedia.org )


Kan någon förklara det för min kära dotter tro?
Självklart så vaknade hon vid midnatt när vi tog oss till sängen.
Hon käkade lite och tackade för maten genom att kräkas ned hela kudden och mig, var upp och fick en ny blöja och ville inte somna om.
Fick lite mat igen i ett tappert försök till att få henne att somna om men icke.
Det resulterade bara i ännu mera kräkande och inte bara på den nya kudden utan rätt ned i sängen denna gången också, återigen på mig med.


Så, nu sitter vi här, jag och Ayla.
Robert ligger antagligen och sover redan och jag börjar bli trött men Ayla är pigg som en liten mört och leker för fullt. Just nu försöker hon äta upp nallen på sin gåstol och snurrar på leksakerna på brickan.




Tycker allt att den lilla damen skall ta och bli lite trötter nu igen så att jag kan få sova lite.
Bara skit är det på tv nu oxå, och inte heller finns det något man kan göra så här mitt i natten.

Vad gör ni om nätterna då ni inte kan sova?

Inga kommentarer: