2009-06-16

Kompislek

I måndags så var det Aylas tur att vara värdinna för lite lekstund igen!
Jag bakade keso paj och dumlekakor så att vi mammor skulle ha något att göra medans barnen leker..
Och nog var vi duktiga alltid!
1 & 1/4paj och håll i er nu!
47st kakor tröck vi i oss haha
Vi var väl 10-11 personer (förutom bebisarna då) som satt och mummsade i flera timmar.



Pajen blev godkänt trotts lite missöden.
Jag gjorde i ordning degen kvällen innan och tänkte att de kan vara i kylen så bakar jag ut på morgonen innan dem kommer så dem är frächa och goa.
Johej du!
det var som två sten bumlingar när jag skulle trycka ut i pajformen, så viste jag inte graderna på ugnen vad det skulle vara så ringde gosyster och frågade henne och då kom vi på att jag kan ju pröva micra degen lite..
Det var just lite, inte mycket som jag råkade göra så den belv som en kletig gegga bara!
Men det gick ju bra de med, pajen fick dock inga kanter, och brända blev dem eftersom jag fick veta då att jag antagligen skulle bli moster inom de närmsta 24timmarna (vilket jag oxå blev).
Men dem gick i och receptet har det frågats efter så ska ta tag i att skicka iväg det till dem.
Och dumlekakorna gick verkligen hem, men de är fantastiskt gott oxå!
I morgon är det tänkt att det blir en till fika här ute på ön (hisingen alltså) hoppas att vi kan ta oss iväg, min rygg värker så det känns som det brinner i ryggraden för tillfället efter att ha suttit som en ostkrok med Ayla i knät och gått och burit på henne och släpat på skötväska + vagn utan sjalen över halva Göteborg idag.
Ayla är lite små rosslig i halsen oxå hörde jag nu i kväll när hon skulle äta, tror det var halsen iaf, kan ha varit näsan oxå =) hon fick näsdroppar iaf så får vi se hur vi mår i morgon om vi lyckas ta oss iväg på spårvagns/buss äventyr även i morgon!

Inga kommentarer: