2009-08-14

Mamma Middag



I tisdags kväll så var jag iväg på middag & galej med några utav de underbara FL mammorna!
Utan barn dessutom!
Ziggan var självklart med eftersom det var hemma hos hennes goa mamma Åsa vi var hos, i ett stort partytält i hennes ljuvliga trädgård.



Det bjöds på jätte god mat!
Potatis, grillad fläskfilé, sallad, marängswizz, kex & ost, smågodis och snacks m.m




Haley var också med hela kvällen!
Några drack vin och annat smått & gott medans några höll sig till de alkoholfria alternativen och agerade chaffis när det var dags för att fara hemmåt.
(Tack så super mycket Elin för skjutsen hem på natten)



Det var många roliga lekar med under kvällens gång, b.la. Jag har aldrig där man fick veta mycket intressanta saker om flickorna!


Vi hade 5kamp under kvällens gång också!
Super roliga grenar som Jenny hade tagit på sig att styra upp.
Det börjades med att alla fick sig en varsin ögonbindel och så skulle vi ställa oss i rätt ordning efter vår längd inom laget.
Andra grenen var spotta grodor, men vi körde på hjärtan istället!
Tredje grenen var säckhoppning, som spec Åsa var ruskigt bra på!
Sedan gjorde vi avbrott för lite middag och jag fick genomföra "mitt lilla påhitt",
det var att skriva en uppgift under tallriken som man läste när man hämtade mat och sedan skulle det genomföras under middagens gång.
Det var alltifrån att svepa det man hade i glaset, äta från sin bordsgrannes tallrik och hålla ett föredrag för alla middagsgäster om hur ett barn blir till.

Efter middagen så körde vi det som fick bli den sista grenen i 5kampen, det var att skriva ned inom 3min så många olika geografiska platser vi kom på inom lagen som började på bokstaven A.
Genom den grenen så fick mitt lag det andra laget att känna sig besegrade efter en storförlust med 4-0!


Det var en sån sjukt rolig kväll!
Det är så fantastiskt underbara människor allihopa i detta gänget så ni anar inte!
Detta skall göras igen hoppas jag, och då hoppas vi på att ännu flera av oss i gänget kan vara närvarande!

Inga kommentarer: