2009-08-11

Lekparken

Idag så har vi haft en skön dag här hemma.
Var iväg och handlade lite en sväng annars har det inte blivit många knop gjorda.

Har fått ringt till försäkringskassan iaf och bett om intyg om att jag varit föräldraledig utifall att det är det som a-kassan väntar på eftersom jag inte fått mina kasskort eller internet koden ännu.
Ringde även till a-kassan efter att jag pratat med fsk och frågade vad dem höll på med eftersom det är en månad sedan jag skrev in mig och har väntat på det nu så pengakrisen är stor för tillfället...
Då skulle de ha skickat ut sådan redan och internet koden var på G så den skulle komma under nästa vecka trodde han.
Intyg behövde dem inte tydligen så får väl spara det när det kommer hem eller nå, kan ju vara bra att ha till något kanske?

Men de skulle skicka iväg några kassakort så jag har och kan skicka in ifall inte internet koden kommer snart så att jag kan få lite pengar.
Robert a-kassa krånglade ju massor också så han ringde häromdan och fick hem kassakort idag så han kunnat skicka in.
Så när Robert bara fått föräldrapening för ca 10 dagar och jag för 2veckor så är det inte många kr som det blir totalt..
Så nu hoppas jag att dem snabbar på allt! För mat måste man ju ha!

Vi var iväg ut till lekparken en sväng i kväll också, Ayla fick pröva gunga för första gången!
Det var JÄTTE roligt tyckte hon, så det ska det bli mer av framöver!
Fast hon är nog lite liten för gungorna som finns här men håller man bara ett öga på henne och står bakom så går det bra!


Hon fick pröva rutchkanan också, men den var inte lika rolig som gungan...


När vi stod och väntade på hissen nere i entren så passade Ayla på att slänga ur sig en riktig kast spya! Rätt på golvet..
Hon missade iaf Robert och sig själv, bara en liten droppe på hakan blev kvar!

3 kommentarer:

Anki sa...

Det där med försäkringskassan och kassakort är verkligen hopplöst.. Sedan när du väl har skickat in korten tar det minst två veckor innan pengarna kommer också..:(

Carolina sa...

Vad söt hon är i gungan!! kram

Lucia sa...

Gud vad söt Ayla är...Vad kul att hon kan bli gungad nu...Jag vill oxå hehe