2009-08-10

Stolt!

Vår lilla flicka har slutat med att äta på nätterna...
Under hela förra veckan i princip så har hon inte ätit något efter att hon nattats fram till på morgonen när det är dags att kliva upp.
Hon har somnat mellan 19.30-20.00 oftast, ibland lite senare, och så sovit fram till 4tiden på morgonen. Då har hon somnat om efter lite ompyssling och sover vidare till 6-7tiden på morgonen då hon och Robert kliver upp och äter frukost.

En vecka utan mat på natten verkar ha gjort att hon förstår lite att hon behöver inte vakna på nätterna eftersom det ändå inte kommer någon mat, om hon visar klart och tydligt att hon är hungrig så är det ju självklart att hon får komma till mig och amma!
I natt så sov hon HELA natten! Utan omstoppning!
Hon kom i säng strax efter 21 tiden igår, (vi sov en sväng på soffan hon och jag på eftermiddagen så hon blev väl lite för utvilad av den stunden för att lägga sig 20).
Tror det var kl6.30 eller 7.30 som hon vaknade och vela komma upp och äta och busa runt (var lite i halv koma redan när Robert kom in med henne).

Nu har jag nyligen klivit upp, skönt med sovmorgon och Robert är så underbart snäll och tar varje morgon så jag får alltid sova vidare 1-2timmar innan jag går upp.
Robert ligger här bredvid mig i soffan med Ayla på magen och snarkar ikapp varandra.
Nu blir det frukost!

Tudels

2 kommentarer:

Muffe sa...

Va sköööööönt! Hoppas det håller i sig vilket jag tror det gör.
Krama lilltrollet!

Jossan sa...

Hej!

Vad gott för er att hon slutat äta, jag undrar när min lilla fis ska göra det - aldrig verkar det som haha..

Ha det gott, kram Jossan