2009-10-25

Hemma igen!

Nu är vi återigen i regniga, ruskiga Göteborg efter en härlig vecka i Frankrike och en dags "vila" uppe i Bollnäs.

Förkylningen sitter i fortfarande på mig, och värre än innan är det just nu måste jag säga.
Helt matt i hela kroppen och helt igentäpt i både hals och näsa så det blir lite svårt med syresättningen.
Ayla är iaf fri från förkylningen nu! Det gick över första dagarna i Frankrike som tur var.

Vi kom hem till götet i natt runt 2 tiden efter en hyffsad bilresa, en väldans hungrig liten dam som var jätte ledsen ett tag när det var helt omöjligt att hitta ett ställe att kunna värma vällingen på! Sjukt långt mellan mackarna och dyl. vissa sträckor.
Men i örebro lyckades vi ta oss till statoil och få varsin korv och lillgrisen lite varm go välling, sen slocknade hon snabbt efter att vi börjat rulla igen.
Robert lyckades ställa in nån lokal radiokanal där en och samma melodislinga gick om, och om, och om igen hela tiden... Vet inte vad melodin heter men känner igen den jätte väl!
Hade den på en jo-jo när jag var liten!
Ayla blev helt lugn när hon hörde den, så i väntan på närmsta bensin mack så fick vi ha den på och hon satt och bara kikade och såg så harmonisk och grubblande ut så jag hade svårt att hålla mig för skratt där bak i bilen.
Blev lite lagom drygt efter ett tag med samma ljud hela tiden men vad gör man inte för sitt barn?

Ska väll ta och försöka knåpa ihop något om tiden i Frankrike nu snart, få se om jag hinner idag eller hur det blir. Och bilder kommer så småningom det med, det lovar jag!

Men just nu ska ja se till lillgrisen och Robert lite vad de pysslar med, är ovanligt tyst här hemma just nu så tror nästan att dem ligger och sover...

Tudels!

Inga kommentarer: