2009-10-12

Sov fronten!

Ja, som jag skrev härom dagen så började vi ju pröva en ny taktik i hopp om att få Ayla att somna själv utan att behöva bära runt på henne.

Första kvällen tog det 50min
Andra kvällen tog det 40min
Tredje kvällen tog det 30min
Fjärde kvällen tog det 30min
Femte kvällen tog det 10min
Sjätte kvällen tog det 10min
Sjunde kvällen tog det 4min

Ink. välling!

I kväll tog det ca 5min innan hon sov, så måste säga att det har gett jätte bra resultat!
Dock har hon de 4senaste nätterna vaknat antingen 22 eller 01 och varit jätte ledsen och det har varit helt omöjligt att lägga ned henne i sin säng igen så hon har fått sova på/emellan oss resten av natten.. Men det har nog mycket med att hon börjat bli och nu blivit genomförkyld skulle jag tro...
I kväll så fick hon en supp innan vi nattade henne iaf, hon hade lite feber tidigare idag 39ca så hon fick en då runt lunch och så en nu innan läggning så får vi se om hon kanske sover bättre i natt och hoppas på att febern är borta i morgon!

Skulle egentligen ha gett henne lite Nezeril också men det glömdes bort, vi får ge henne det i morgon innan läggning istället så ska hon få äta massor med c-vitamin under veckan (det ska både hon och jag) så att vi kanske hinner bli friska till på söndag! *håll alla era tummar och tår för oss att vi hinner bli krya*

Var egentligen tänkt att vi skulle börja pröva lägga henne i sin säng och ge välling i kväll, men jag hade fullt upp med att dona med annat här hemma så Robert fick ta nattningen själv i kväll och valde då att ta det i våran säng, så vi kör nog på det veckan ut och i frankrike sen när vi kommer hem igen så får vi försöka lägga henne direkt i sin säng.
Eller om vi försöker med det i frankrike, men känns som att det kan bli lite svårt då iaf med annan omgivning så vi får väl se vad som händer!

I morgon bär det av till arbetsförmedlingen för mig!
Ska dit och träffa min handledare och lägga upp en handlingsplan, och på onsdag bär det av dit igen på obligatoriskt info möte eftersom jag är under 24år och då tillhör ungdomsenheten och ingår i programet jobbgaranti för ungdomar!
Så vi får väl se vad som händer framöver nu...
Hoppas ju på att kunna få ett jobb som jag kan jobba kvällar och kanske varannan helg ev. någon natt oxå... vore perfekt om jag kunna hitta ett jobb och få jobba typ 22-06 någon natt och sen 16-22 eller nå sådant på veckodagarna så kan Robert ta ut föräldraledigt sista 2timmarna eller första timmen på morgonen på sitt jobb så att någon är hemma med Ayla hela tiden.

Men vi ska börja kolla upp förskolor och kolla över hur långa köer det är nu när vi kommer hem till göteborg igen efter semestern, dagarna kommer tyvärr inte räcka till för att kunna ha henne hemma till i höst som vi hade velat... Så det blir nog till att försöka få in henne på förskola redan till våren runt Mars kanske, men förhoppningsvis så kan vi börja smått med ca 15tim/v så att det blir en mjukstart och sedan vara hemma några veckor under sommaren för att sedan köra lite längre stunder på hösten.

Ingen som har något tips på något trevligt kvälls jobb här i Göteborg som ni tror skulle passa mig?
Alla förslag, tips och idéer är hjärtligt välkomna!

Nähä, nu ska jag krypa ned i sängen, ögonen börjar rulla i kors och klockan börjar bli mycket! Brukar vara i säng mellan 22-23 nu för tiden normalt sett så att vara upp efter midnatt är inte direkt vad man är van vid längre!

Natti natt kära vänner!
Tudels

3 kommentarer:

Carolina sa...

Jag har 2 nystartade tävlingar inne hos mig, med presentkort från Lekvira och Viking gummistövlar från Nicework i potten, totalt är det 5 pågående tävlingar just nu - var gärna med! kram Carolina

Aspen sa...

ja men det är bara att hoojta till det om ni vill komma på besök, vi är redo :) så bara vi e hemma är det lugnt :) kram

naddie. sa...

lägger ni henne bara i sängen och låter henne vara ledsen? vi har själv problemet här hemma..

tacksam för tips! :P

kram naddie