2009-11-12

I måndags hade vi tvättid mellan 12-16
Ayla var så duktig så och hjälpte till, först sortera och sen att plocka ur tvättkorgen...


Hon verka lite sugen själv på att få åka tvättmaskin tror jag, men det får hon då inte göra!
Hon får allt nöja sig med duschen och sin fina gula lilla balja!
Och konstigt nog så gillar jag att ha tvättid 12-16, många tycker det är jobbigt för hela dagen går verkligen åt då, men det är just det jag gillar!

8-12 så är det så mycket annat redan med en liten en i familjen, hon ska vakna, få på kläder, morgonmysa lite, de ska bytas blöjor, sova lite, mellis m.m så det hinns inte riktigt med.
16-20 så är det middags dags, och nattning och massa grejer så då blir det svårt att göra det med.
Visst har man hela dagen på sig att göra annat om man har någon av dessa tider, men när man som vi bara är hemma hela dagarna och inväntar att Robert ska komma hem på kvällen så är det skönt att hinna mysa massor och busa innan tvättningen mitt på dagen och sedan när det väl är färdigt så är det bara att börja förbereda middagen och servera när Robert kommer hem vid kvart i 6 på kvällarna.
Alltså helt perfekt för oss med 12-16 att tvätta!



Det hära med att krypa ned i påsar och dyl. förstår inte riktigt nöjet i det men jag är bara glad så länge Ayla är glad!

2 kommentarer:

Anki sa...

Så oerhört söt! Extra söt på dessa bilder, ser hur mysigt som helst ut när hon kryper ned i påsarna..:)

Hoppas allt är bra med er!

Anonym sa...

Hon är verkligen störtskön! Vilken frilla hon lagt till med:) Kram (emmgus)