2009-12-18

Födelsedag

Igår var det alltså Aylas födelsedag, tänk att ett helt år har gått sedan hon för allra första gången gav ifrån sig diverse läten ur hennes fina smala mun, ett år sedan hon öppnade sina extremt blåa ögon för allra första gången utanför min trygga mage...

Dagen till ära hade vi mamma-dotter mys precis hela dagen!
Vi städade och lekte och busade i massor, och redan till kl15 så kom pappa Robert hem men hade då glömt köpa med sig tårtbit hem så vi passade på att ge Ayla sista paketen ifrån oss och sjunga för henne i sammband med att klockan blev 15.05 då hon exakt på minuten var 1år gammal!


Därefter så skickade jag iväg Robert igen så fick han köpa med sig nå gott till födelsedagsbarnet och efterrätt till oss, under tiden så förberedde jag färdigt för middagen som skulle bli Aylas favorit rätt, nämligen: Red hot chorizzo med örtsås, feta ost och färsk citronpasta!!!
Även min favorit rätt kan jag tillägga, så sjukt gott är det!

Det blev en liten jordgubbsbakelse till Ayla och varsin chokladmuffin till oss som Robert kom hem med...


Alldels fint satt hon och smaskade på sin lilla gottebit!
Det var väl ingen direkt höjdare verkade det som på henne men hon försökte äta själv och fick i sig en del av det iaf, jordgubben som var dekoration på den var det bästa tror jag hon tyckte, den slukades rätt så snabbt...

Det blev en del lek och bus med både mamma och pappa för lillgrisen innan det var dags för sängen för henne, och tänk vad varm man blir i hela kroppen av att få höra denna lilla underbara varelse skratta och busa!


Mammas underbara lilla sötsnöre!!!





1 kommentar:

Carolina sa...

Sötaste lilla Ayla - vilken härlig födelsedag hon haft! kramar