2010-01-20

Barnmedicin

Det blev ett besök på barnmedicin igår för mig och Ayla.
Eftersom hon verka ha så fruktansvärt ont under nätterna så tänkte vi att penicilinet nog inte hjälpte något eftersom hon var så ledsen och hade så ont hela tiden.

Fick en akut tid så vi fick komma dit och träffa en läkare på eftermiddagen igår, hon kollade lungor, hjärta, reflexer, öron och hals.
Allt såg jätte fint ut, alltså hade penicilinet hjälpt mot örat. Men när hon skulle undersöka hennes lilla mage så var tarmarna helt ur styr på henne, mycket, mycket mera än vad de brukar vara av vanligt "bli dålig i magen pga peniciln".
Så domen blev, med största sannorlikhet allergi emot kåvepenin.
Så det blev order om att omedelbart sluta ge henne det trotts att kuren inte skulle avslutas förens idag på eftermiddagen egentligen.

Magen arbetar mycket på nätterna när man ligger och sover och det körde då fast sig i magen på henne och det är därför hon har så ont på nätterna när tarmarna försöker arbeta men det går inte...
Den dåliga balansen som vi trodde berodde på att hon hade kvar inflamation i örat och balansen sitter ju där, det trodde läkaren att förhoppnigsvis så är det pga att Ayla är så trött om dagarn att hon inte riktigt funkar som hon brukar och därav snubblar och lägger sig på golvet för att vila.

Men det var bara en chansning ifrån läkarens sida så vi skulle ha uppsikt på det, eftersom vi föräldrar känner vårt barn bäst och vet om det är annat mot för hur hon brukar vara och vi skulle absolut gå på vår magkänsla. Inom en vecka skulle balansen vara normal igen annars tyckte hon att vi skulle höra av oss till barnsjukhuset så att vi får komma dit så de får kika på henne vad det kan vara.
Om balansen blir mycket sämre snabbt nu så ska vi söka dit akut men än så länge har jag inte märkt av att de skulle bli sämre iaf!

I natt så sov hon i sin säng till 2 tiden ca, då vaknade hon så jag fick kliva upp till henne.
Men jag tog bara upp henne och satt och myste i hennes rum i stolen en stund sedan pröva jag lägga ned henne och efter lite protester så la hon sig ned och bara stirrade...
Där var vi och bara tittade tyst på varandra tills klockan närmade sig 03.30 då vände hon bort huvudet och jag passade på att smita ut ur hennes rum.
Inga protester kom och jag antar att hon somnade, precis som jag gjorde så fort jag kommit tillbaka i vår säng och lagt mig.

Jag vaknade vid 7.30 i morse och fick nästan lite panik över hur tyst det var, Ayla brukar inte sova så länge... Jag var tvungen att gå upp för att se efter så allt verkligen stod rätt till, och visst gjorde det det!
Jag öppnade försiktigt dörren till Aylas rum och gick till hennes säng, där låg hon med fötterna på kudden och små snarkade så sött så.
Passade på att göra välling och ställa i kylen så de var klart innan jag själv kröp ner i sängen igen, dock somnade jag inte om för jag trodde hon skulle vakna vilken minut som hellst iaf.
Efter en stund tror jag att jag somnade och först vid 8.40 tiden så började jag höra hur hon gnydde inne från sitt rum.

Skönt med sovmorgon, men jobbigt att vakna till en hals som är så tjock att man inte ens kan svälja ordentligt... Alltså min tur att bli sjuk nu! *jippie*
Känns som att det är halsfluss delux på gång, har feber och är så trock och slemmig i halsen så ni anar inte! det värker ända från halsen upp i öronen och migränen som kom för 3 dagar sedan håller i sig.

Nu tycker jag att vi kan få bli friska och få ordning på tillvaron igen, vi har haft alldels för mycket otur med allt nu senaste tiden för att det ska vara acceptabelt tycker jag!

Inga kommentarer: