2010-01-22

Missbildad?

Jaaaha
då har man varit hos läkaren idag, gick väl sådär..
Har någon form av bakteri infektion, dock vet dem inte vart.. Halsen hade inte strept. A som de trodde så det är tagit ett större prov som är skickat på odling, förhoppningsvis kommer svaret till på måndag så jag får veta när läkaren ringer för att stämma över hur jag mår...

Fick inge antibiotika nu eftersom de vill veta vart det är jag har infektion men att det var en bakteri infektion de var hon nästan 100 på...
Men eftersom jag brukar ha sånna problem med halsen vill hon inte göra något utifall de behövs fler prover efter odlingen, och ev. så kommer det bli så att jag får ta bort halsmandlarna *hoppas*
Hon konstaterade även att alla läkare jag träffat tidigare när jag haft problem med halsen måste ha varit halv blinda eller att jag varit så svullen i halsen att de inte reagerat på det..
Jag har nämligen missbildade halsmandlar *tjoho*
Det är som så att i varje halsmandel har jag en jätte djup skåra och i skårorna samlas det var när jag får så här med halsen, det är det jag känner rinna ner i halsen tydligen och därför jag hostar upp blod/var blandat slem varje gång jag hostar nu...
Hade mandlarna varit som de skulle hade de blivit halsböld så de hade tvingats skära upp dem för att tömma på varet men iom att jag har delade halsmandlar så rinner varet ut av sig själv när jag harklar mig tydligen...
Man skulle nästan kunna jämföra de med att istället för att ha 2normal stora halsmandlar har jag 4st mindre tyckte hon så djupa skåror är de i dem tydligen...

Får se vad de säger på måndag när hon ringer, just nu så är det bara vila som gäller..
Bara hoppas jag blir bättre under helgen så jag kan ta hand om Ayla (dock får ja ha något för munnen så inte hon blir smittad) för Robert kan inte vara hemma mera än i dag tydligen fasten jag är så dålig att jag inte klarar av att ta hand om Ayla.
Är han borta måndag-tisdag som han skulle behöva vara så hinner de inte färdigt med arbetet tydligen...
Känns ju lagom surt att han inte ska kunna få vara hemma när han MÅSTE för att jag inte ska smitta ner Ayla då hon inte ens får vara i min famn något nu iom hennes medicin som sänker imunförsvaret...

Nä nu blir det en strepsil och krypa ner under täcket igen för mig!

Tudels

1 kommentar:

emma sa...

men gud.. när och var ska detta sluta för er? varit mycke länge nu.. för många! Krya på er!