2010-01-06

Nyårsafton 09/10

Måste ju skriva lite snabbt om vårt nyårs firande!
Det blev en lugn och trevlig hemma kväll hemma hos Per, Malin, Irma och Cornelis.
Ayla var med under förberedelserna inför middagen och satt och lekte med Irmas klossar och jagade runt alla djuren och sa vov, vov hela tiden.

Men sedan fick Ayla fara hem till sin mormor och morfar som skulle vara barnvakt, under tiden så fixade vi andra klart inför middagen. Niclas var med under middagen men for sedan iväg på annat håll och kom hem lagom till det nya året började, 00.03 ramla han in genom ytterdörren och hade då spenderat tolvslaget med att betala taxiresan, verkligen en minnesvärd nyårsafton för honom tror jag hehe


Efter middagen så blev det sällskapsspel och lite drinkar m.m
Men denna gången gick det inge vidare för mig, detta året var det Malins lag som vann hela tiden, men det "skyller" jag på att hon var ju faktiskt nykter ;-)


Strax innan 12 slaget så fick Robert och Per pulsa ut på åkern och sätta upp den fina fyverkeritårtan som Robert köp, sen stod vi ute alla 4 och spanade in fyverkerierna en stund men gick snabbt in efter att det var färdigt eftersom det snöade och var kallt ute...




Efter det så blev det lite mer spel och frammåt små timmarna innan det var dags att börja tänka på refrängen så spelade vi lite kort Jag, Robert och Per som var de enda som var vakna fortfarande och det vann jag då iaf!

Det var med andra ord en lyckad kväll, trevligt sällskap, god mat och fina fyverkerier.
Ayla hade somnat och sov som en liten gris hela natten ända till morgonen efter så det hade gått jätte fint det med så hade inte kunnat önska sig någe mer den kvällen tror jag!

1 kommentar:

Aspen sa...

hade ja vart vaken hade ja nog tagit hem vinsten i kortspel också å jag skyller inte på nykterheten utan på skickligheten :)